Netflix testuje tani plan tylko na komórki i ma pomysł na plan weekendowy

Netflix

Netflix rozpoczął na niektórych rynkach testy nowego planu, w którym filmy można oglądać wyłącznie na urządzeniach przenośnych. Ma też pomysł, jak przyciągnąć tych, którzy po filmy z netu sięgają sporadycznie.

Netflix testy nowego planu mobilnego uruchomił w Indiach. Tam sprzedaje go za równowartość 3,63 dol., czyli za niecałe 14 zł i jest to połowa kwota, który Hindusi muszą płacić u siebie za plan podstawowy.

Wprowadzenie tego planu wynika zarówno z chęci zwiększania sprzedaży na ogromnym rynku, jak i potrzeby dostosowania swojej oferty do potrzeb i przyzwyczajeń panujących na nim. W Indiach – i na wielu innych rynkach rozwijających się – filmy częściej ogląda się teraz na komórkach niż korzystając z telewizora.

Netflix zresztą dodatkowo chce powalczyć o tamtejszy rynek, czego dowód możemy zobaczyć i w polskiej wersji serwisu – to serial Sacred Games, którego Amerykanie nakręcili ostatnio z aktorami z Bollywood. Takich produkcji ma być więcej.

Ale plan tylko na komórki to nie jedyny pomysł Netfliksa. Platforma VoD ponoć zastanawia się również nad wprowadzeniem abonamentów krótszych niż miesięczne. Nie wiadomo dokładnie, jak mają one wyglądać, ale można przypuszczać, że np. zostanie wprowadzony plan weekendowy, albo trwający np. 2-3 dni. To wszystko, to propozycje dla osób, które tylko sporadycznie chcą oglądać filmy i seriale – nie potrzebują ciągłego dostępu do platformy.

Czytaj więcej: Huawei P30 i P30 Pro – nadchodzące flagowce to przełom. Sfotografujemy nimi kratery na księżycu i gwiazdę z daleka na koncercie.
Czytaj więcej: AirPods 2 – nowe słuchawki Apple’a. Wyglądają i grają jak poprzedni model. Po co więc je kupować?

Podziel się artykułem