Naprawdę dobrze wyglądający elektryczny sedan z silnikiem o mocy 299 KM i zasięgiem do 700 km został wyceniony w Chinach na niecałe 216 tys. juanów. To poniżej 120 tys. zł.
Poznaliśmy w końcu cenę jednego z najbardziej oczekiwanych ostatnio na światowym rynku samochodów. Do chińskich salonów wjeżdżają pierwsze Xiaomi SU7 i to w trzech wersjach.
Model bazowy z napędem na tył napędza silnik o mocy 299 KM. Ma akumulator o pojemności 73,6 kWh, co w optymistycznym standardzie CLTC wystarczy zadaniem producenta na przejechanie 700 km. W tym samochodzie uzupełnienie zasięgu do 310 km ma trwać zaledwie 15 minut. Kosztuje bez dodatkowych opcji 215 900 RMB (niecałe 120 tys. zł).
Chcemy pojechać naszym Xiaomi SU7 nieco dalej? To kupmy wersję z tym samym silnikiem co model podstawowy, ale z większą baterią o pojemności 94,3 kWh. Zasięg nam dzięki temu wzrasta do 830 km a cena do 245 900 juanów (niecałe 136 tys. zł). Tak na marginesie niemal dokładnie tyle samo kosztuje podstawowy model Tesli Model 3 w Chinach.
Jest też w ofercie model SU7 Max. Tutaj mamy już napęd na 4 koła, 673 KM i akumulator trakcyjny o pojemności 101 kWh. To pozwoli nam pokonać do 810 km, a dzięki szybkiej ładowarce zwiększymy zasięg o 510 km w kwadrans… Piękny wynik. A cena SU7 Max to 299 900 juanów, czyli jakieś 165,5 tys. zł.
Xiaomi SU7 – bogate wyposażenie i wiele opcji
Wszystkie modele są wyposażone między innymi w zaawansowany system autonomicznej jazdy Xiaomi Pilot Pro, który korzysta z m.in z 11 kamer. Xiaomi twierdzi, że w kwietniu uruchomi testy funkcji Pilot Pro z użytkownikami, a w maju będzie z niej można korzystać w największych chińskich miastach. Kilka miesięcy później w całym kraju.
W Xiaomi SU7 w zależności od wersji i wykupionych opcji może pojawić się wiele interesujących dodatków. To między innymi potężny wyświetlacz typu HUD, dwa duże ekrany dla pasażerów podróżujących z tyłu, skórzane wykończenie lub zaawansowany zestaw audio zgodny ze standardem Dolby Atmos i 25 głośnikami, z których kilka wbudowano w zagłówek kierowcy.
Oczywiście samochód przy tym bezproblemowo integruje się z telefonami Xiaomi dzięki Android Auto, ale tutaj chiński producent zachował się bardzo fair. SU7 jest zgodne również ze standardem CarPlay obsługiwanym przez iPhony.
Niestety nie wiemy, kiedy SU7 pojawi się nad Wisłą, ale nie powinniśmy na jego premierę czekać bardzo długo. Xiaomi sprzedaje już w Polsce niemal wszystko, a samym samochodem zaczęło się już chwalić na swojej polskiej stronie WWW kilka miesięcy temu.
Foto: Xiaomi.