Na tydzień zatrzymują się fabryki Volkswagena w Zwickau i w Dreźnie produkujące elektryczne samochody. Wcześniej podobne problemy i to kilkakrotnie dotykały zakłady koncernu w Wolfsburgu produkujące spalinowe auta.
Do tej pory produkcja elektrycznych samochodów Volkswagena mimo braku chipów na rynku odbywała się płynnie. Przerwy w produkcji nie były konieczne. Firmie udawało się zapewniać niezbędne podzespoły do produkcji – wytwarzanie elektryków było uznane za działalność priorytetową. Ale właśnie to się zmieniło.
Niemiecki maszyn Automobilwoche raportuje, że niemiecki koncern jest zmuszony przez brak chipów zatrzymać na tydzień produkcję elektrycznych samochodów w Dreźnie i w Zwickau.
W pierwszym z tych zakładów produkowany jest VW ID.3, w drugim VW ID.3, VW ID.4, Audi Q4 e-tron i Cupra Born.
Automobilwoche twierdzi, że przerwa w produkcji spowoduje lukę produkcyjną wielkości 500 samochodów. To z pewnością problem, ale do udźwignięcia – jeżeli skończy się tylko na tym przestoju. W trzecim kwartale Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie ponad 122 tys. samochodów elektrycznych, czyli o 109 proc. więcej niż w 2020 roku.
Foto: Volkswagen.
Czytaj więcej: ID.5 i ID.5 GTX – pierwsze elektryczne SUV coupé Volkswagena.
Czytaj więcej: Każdy może kupić silnik z elektrycznego Mustanga i włożyć go do malucha.