Smutna wiadomość. LG kończy z produkcją smartfonów

LG KONIEC

W poniedziałek koncern LG poinformował w oświadczeniu, że kończy swoją wieloletnią przygodę z produkcją smartfonów. 

Koreańczycy się poddali. Jeden z najdłużej działających na rynku producentów smartfonów likwiduje dział Mobile Business, który zajmował się ich rozwojem i produkcją. W oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek LG krótko tu tłumaczy niezwykle dużą konkurencyjnością na rynku smartfonów.

Decyzja nie jest zaskoczeniem. O tym, że tak się może zdarzyć spekulowano co najmniej od kilku miesięcy, a bardziej intensywnie od kilku tygodni, kiedy pojawiły się informacje, że firma wstrzymała prace rozwojowe nad rozwijanym smartfonem LG Rollable – jego prototyp pokazano w styczniu i pierwotnie zakładano, że trafi do sklepów jeszcze w tym roku.

W praktyce LG przegrał walką z chińską konkurencją. Koncern radził sobie na rynku, kiedy głównie działał na nim Samsung, Apple i Nokia. Ale kiedy świat zalały telefony Huawei i potem innych chińskich firm, zabrakło dla niego miejsca. Zwłaszcza, że LG – mimo linii droższych smartfonów – miał w ofercie wiele propozycji dla przeciętnego Kowalskiego i z nich głównie żył. Dość przypomnieć bardzo popularny w Polsce LG Swift GT 540.

Wiadomość o zakończeniu produkcji smartfonów przez LG jest tym bardziej smutna, że z rynku znika firma, której długo nie brakowało innowacyjnych pomysłów. Przypomnijmy kilka z nich. 

LG Prada był pierwszym na świeci smartfonem z ekranem pojemnościowym, LG Optimus 2X pierwszym z dwurdzeniowym procesorem, a LG G5 pierwszym modułowym. Nikt też wcześniej nie zaproponował tak oryginalnego urządzenia jak ostatnio LG Wing z dwoma ekranami.

Z marką LG z pewnością się oczywiście jeszcze zetkniemy i to raczej nie raz. 

– Strategiczna decyzja LG o wyjściu z niezwykle konkurencyjnego sektora telefonii komórkowej umożliwi firmie skoncentrowanie zasobów na obszarach wzrostu, takich jak komponenty pojazdów elektrycznych, urządzenia połączone, inteligentne domy, robotyka, sztuczna inteligencja i rozwiązania typu business-to-business, a także platformy i usługi – czytamy w oświadczeniu firmy.

To wszystko wydaje się bardziej niszowe od produkcji smartfonów…

Foto: LG.

Czytaj więcej: Zwijany telewizor LG SIGNATURE OLED R w końcu trafił do sklepów. Cena ekstremalna.
Czytaj więcej: Sprzedaż smartfonów na świecie. Apple naciera, ale Samsung się nie poddaje.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *