Zastawa 750 dostała elektryczny silnik. I kosztuje 85 tys. zł

Abarth Z-20

Zastawa 750, jugosłowiańska kopia Fiata 600 produkowanego w Serbii aż do połowy lat 80., ubiegłego wieku pojawiła się właśnie w pełni elektrycznej wersji – nazywa się Abarth Z-20.

Spółka BB Classic Cars ze Skopje, stolicy Macedonii Północnej, specjalizuje się w odnawianiu starych samochodów – szczególnie tych produkowanych w Jugosławii, a więc głównie różnych wersji Zastawy 750. I teraz wpadła na pomysł, by tchnąć całkiem nowe życie w ten pojazd.

W całkowicie i starannie odnowionym samochodzie instaluje silnik elektryczny niemieckiej firmy Kessler o mocy niecałych 30 KM i momencie obrotowym 75 Nm . Nie jest to może powalająca moc, ale – po pierwsze – podobnej mocy były silniki benzynowe instalowane w Zastawie 750 w przeszłości, a – po drugie – mówimy tu o pojeździe, który waży tylko nieco pół tony.

Silnik rozpędza więc Abartha Z-20, do prędkości 120 km/godz. Byłoby więcej, ale specjaliści z BB Classic Cars zainstalowali ogranicznik.

Do tego jest bateria 10,2 kW, która starcza na przejechanie 150 kilometrów. Ładować ją można z domowej ładowarki trzy godziny lub szybkiej, publicznej – co najlepsze – tylko 15 minut.

Koszt jej pełnego naładowania wynosi – jak twierdzi BB Classic Cars – około 1 euro.

Za odnowioną Zastawę 750 z elektrycznym napędem Macedończycy chcą około 20 tys. euro – a więc mniej więcej 85 tys. zł.

Foto: BB Classic Cars.

Czytaj więcej: Skoda Citigo e iV – pierwszy elektryk czeskiej marki za kilka miesięcy wjedzie do salonów.
Czytaj więcej: Miejskie elektryczne samochody dla niemal każdego. Volkswagen będzie je produkował na Słowacji.

Podziel się artykułem