Zastawa 750 dostała elektryczny silnik. I kosztuje 85 tys. zł

Abarth Z-20

Zastawa 750, jugosłowiańska kopia Fiata 600 produkowanego w Serbii aż do połowy lat 80., ubiegłego wieku pojawiła się właśnie w pełni elektrycznej wersji – nazywa się Abarth Z-20.

Spółka BB Classic Cars ze Skopje, stolicy Macedonii Północnej, specjalizuje się w odnawianiu starych samochodów – szczególnie tych produkowanych w Jugosławii, a więc głównie różnych wersji Zastawy 750. I teraz wpadła na pomysł, by tchnąć całkiem nowe życie w ten pojazd.

W całkowicie i starannie odnowionym samochodzie instaluje silnik elektryczny niemieckiej firmy Kessler o mocy niecałych 30 KM i momencie obrotowym 75 Nm . Nie jest to może powalająca moc, ale – po pierwsze – podobnej mocy były silniki benzynowe instalowane w Zastawie 750 w przeszłości, a – po drugie – mówimy tu o pojeździe, który waży tylko nieco pół tony.

Silnik rozpędza więc Abartha Z-20, do prędkości 120 km/godz. Byłoby więcej, ale specjaliści z BB Classic Cars zainstalowali ogranicznik.

Do tego jest bateria 10,2 kW, która starcza na przejechanie 150 kilometrów. Ładować ją można z domowej ładowarki trzy godziny lub szybkiej, publicznej – co najlepsze – tylko 15 minut.

Koszt jej pełnego naładowania wynosi – jak twierdzi BB Classic Cars – około 1 euro.

Za odnowioną Zastawę 750 z elektrycznym napędem Macedończycy chcą około 20 tys. euro – a więc mniej więcej 85 tys. zł.

Foto: BB Classic Cars.

Czytaj więcej: Skoda Citigo e iV – pierwszy elektryk czeskiej marki za kilka miesięcy wjedzie do salonów.
Czytaj więcej: Miejskie elektryczne samochody dla niemal każdego. Volkswagen będzie je produkował na Słowacji.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*