Ford zatrzymuje linie produkcyjne w Hiszpanii. Wszystko przez starzejącego się Forda Mondeo

ford mondeo hybrid kombi

Ford poinformował o konieczności zatrzymania produkcji na łącznie ponad 20 dni w listopadzie i w grudniu w swojej fabryce w hiszpańskiej Walencji. Powodem jest spadający popyt na samochody, które są w niej produkowane. W tym jest kiedyś popularny Ford Mondeo.

W listopadzie fabryka w Almussafes pod Walencją będzie miała przymusowy postój przez 9 dni. To nie koniec. Linie montażowe w niej zostaną również zatrzymane w grudniu – wtedy aż na 13 dni.

Widać więc, że Ford zaczyna mieć rosnący problem ze sprzedażą samochodów wytwarzanych w Walencji – zwłaszcza, że trzydniową przerwę w produkcji fabryka już miała w październiku.

W Almussafes nie powstaje najbardziej popularny samochód Forda, czyli Focus. Zamiast tego głównie duże, coraz bardziej niszowe i starzejące się auta – S-Max, Galaxy i flagowa limuzyna Mondeo. Hiszpanie produkują też Kugę i dwa vany – Tourneo Connect i Transit Connect.

Pixii – dziwny aparat z Francji bez slotu na karty pamięci i dużego wyświetlacza. Za to z drogimi obiektywami Leiki

A to wszystko sprzedaje się, mówiąc krótko, słabo. Z danych Samaru wynika np., że od stycznia do września w Polsce znalazło się chętnych na 2746 Fordów Mondeo – to 39. wynik na liście najchętniej kupowanych 50 samochodów w Polsce. To wynik około trzy razy gorszy od sprzedaży Focusa w Polsce i np. 2,5 razy gorszy od sprzedaży Passata.

Jeszcze gorzej sprzedaje się nad Wisłą Kuga – od stycznia do września kupiło je 2482 kierowców, co dało jej 45 miejsce na wspomnianej liście najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. Pozostałych samochodów Forda produkowanych w Hiszpanii nie znajdziemy na niej.

Widać więc, że problemem dla amerykańskiego producenta jest przede wszystkim malejąca sprzedaż Mondeo – dane z Polski przypominają dane z innych rynków europejskich. Kiedyś to był bardzo popularny, chętnie kupowany samochód. Teraz zdecydowanie potrzebuje następcy.

Ford to wie i zapowiada zmiany. W przyszłym roku wjedzie do salonów hybrydowe kombi spod znaku Mondeo. Pytanie tylko, czy taka zmiana wystarczy.

ford mondeo hybrid kombi

Nowy samochód będzie bowiem wykorzystywał nadwozie, które doskonale wszyscy już znają z napędem, który też już nie jest nowością – od ponad dwóch lat Ford montuje go do Mondeo w wersji sedan. I nie jest to, tak na marginesie, hit sprzedażowy.

Czytaj więcej: Nowa (nie)tania Tesla Model 3 wjeżdża do salonów. Mniejsza bateria i cena 9 tys. dol. w dół.
Czytaj więcej: Opel hamuje w Gliwicach. Francuzi zamierzają zakończyć produkcję jednego z dwóch modeli w polskiej fabryce.

Podziel się artykułem