Po lekturze mejli i pierwszej kawie czas na zakupy, czyli kiedy kupujemy w sieci

zakupy w internecie statystyka

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media, operatora płatności online.

Spółka dokładnie sprawdziła, w jakich godzinach realizuje najwięcej płatności. I z jej podsumowań jawi się nawet dość zabawny obraz przeciętnego Polaka kupującego w internecie.

Okazało się bowiem, że na zakupy online wybieramy się głównie w pracy – gdzieś po lekturze najbardziej pilnych mejli i pierwszej kawie lub pod koniec dnia, tuż przed wyłączeniem komputera i wyjściem do domu. 29 proc. zakupów dokonujemy bowiem w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19. A większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16.

Kupowanie w godzinach pracy jest mniej popularne poza Polską. Według raportu Worldpay Gobal Online Shopper Report, który powstał na podstawie odpowiedzi 19 tysięcy respondentów z pięciu kontynentów, większość osób w czasie pracy ogranicza swoje konsumpcyjne zapędy.

W godzinach przedpołudniowych mieszkańcy krajów, w których przeprowadzono badanie, dokonują zakupów prawie dwa razy rzadziej niż Polacy (16 proc. vs 29 proc.). Również w godzinach popołudniowych chętnych na e-zakupy poza Polską jest mniej, choć różnica nie jest już tak wyraźna jak przed południem (30 proc vs 35 proc.). Dla zagranicznych internautów czas wolny od pracy – między godziną 18 a 24 – jest zdecydowanie najpopularniejszą porą dnia na zakupy.

Pryz tym wszystkim – co może zaskakiwać nie lubimy specjalnie robić sieciowych zakupów w weekendy, co widać na poniższym wykresie. W pracy jednak e-zakupy są fajniejsze 🙂

Foto: StockSnap z Pixabay.

Czytaj więcej: Morabus, czyli trzech licealistów stworzyło fajną apkę dla poruszających się transportem publicznym.
Czytaj więcej: Apple sprzedał w ubiegłym roku więcej zegarków niż cała Szwajcaria.

Podziel się artykułem