Wyniki najnowszego corocznego badania zadowolenia konsumentów w Stanach Zjednoczonych dotyczące smartfonów nie dziwią. Na szczycie Apple i Samsung. Potem reszta…
Co roku dziesiątki tysięcy Amerykanów wypełnia ankiety z pytaniami między innymi o to, jak łatwo im się rozmawia przez ich telefon, jak wysyła wiadomości tekstowe, co myślą o konstrukcji swojego smarftonu i jaka jest, ich zdaniem, jakość jego ekranu, wbudowanych głośników i pojemność baterii. W wyniku podsumowania ich odpowiedzi powstaje American Customer Satisfaction Index (ACSI) – im więcej dana firma zdobędzie w nim punktów, tym bardziej z jej produktów zadowoleni są ich użytkownicy.
I w tym roku, wśród producentów telefonów komórkowych, na pierwszym miejscu wylądował Apple z wynikiem na poziomie 81 punktów, drugi był Samsung z 80 punktami, trzecie Google – 78 punktów.
Nieco gorszy wynik osiągnęła Motorola (75 punktów), a sumaryczny wynik wszystkich pozostałych producentów smartfonów w USA był na poziomie 71 punktów.
Co w tym wszystkim jeszcze istotne, wynik Apple’a i Google poprawił się o jeden punkt w porównaniu do danych sprzed roku, Samsunga nie zmienił się, za to spadł wszystkim pozostałym o 3 lub 4 punkty.
Wnioski? Z topowych marek klienci są najbardziej zadowoleni. iPhony i Samsungi Galaxy cieszą ich nabywców najbardziej – i to chyba można wytłumaczyć nie tylko przywiązaniem do marki i skutecznym marketingiem, ale również jakością telefonów i ich innowacyjnością.
Martwi spadek zadowolenia z konstrukcji mniej znanych marek. Wynika z tego, że ostatnio nie były w stanie nawiązać równorzędnej marki z potentaci na rynku. Szkoda… Zawsze wyrównana konkurencja jest największą wartością dla nabywców i użytkowników dowolnej elektroniki, w tym telefonów.