Acer ebii. Rower ze sztuczną inteligencją i radarem

Acer ebii

W rowerze z pewnością przydają się pedały. Na pewno też bateria i silniczek elektryczny – mniej wtedy trzeba pedałować. Ale sztuczna inteligencja?! Acer twierdzi, że to też dobry pomysł.

Podczas swojej corocznej konferencji Next@Acer tajwański producent do tej pory przede wszystkim komputerów, zaprezentował Acer ebii — rower elektryczny wspomagany sztuczną inteligencją. 

Po co? Ta, jak twierdzi producent dostosowuje pracę roweru do siły pedałowania rowerzysty, warunków jazdy i do preferowanego poziomu wspomagania, z czasem analizując styl jazdy danego użytkownika jeszcze bardziej szczegółowo i oferując w efekcie coś co nazwano „maksymalnie spersonalizowane doświadczenia”. W sumie więc wydaje się, że Acer wymyślił rozwiązanie, które mogliby nazwać inteligentną automatyczną skrzynią biegów do elektrycznych rowerów.

Acer ebii – aplikacje i wydajny napęd

– Sztuczna inteligencja zastosowana w rowerze ebii wykorzystuje również big data i stale rozwija i usprawnia system sterowania roweru, biorąc pod uwagę opinie użytkowników za pośrednictwem aplikacji ebiiGO. Użytkownik może połączyć swój telefon z rowerem przez Bluetooth, a następnie uruchomić ebiiGO, aby móc skorzystać np. z polecanych tras, sprawdzić czas pracy akumulatora, prędkość jazdy, ustawienia automatycznego odblokowania roweru i skorzystać z wielu innych funkcji i zyskać wgląd w wiele innych parametrów — tłumaczy producent roweru.

Acer ebii

Jest jeszcze ebiiRide – to z kolei aplikacja współpracująca z ebiiAssist i monitorująca przebieg jazdy, aby zapewnić użytkownikowi, że nie zabraknie mu mocy, kiedy wyruszy w trasę. W aplikacji ebiiRide dostępne są trzy tryby: tryb Eco, zbalansowany tryb My ebii oraz tryb Boost, w ramach którego można regulować prędkość jazdy i moc silnika odpowiednio do aktualnych warunków i odległości do celu.

Mówiąc o tym silniku warto wspomnieć, że cały układ napędowy jest mocny i wydajny – jak na rower. Do tego bardzo innowacyjny. – Zestaw kołowy osadzony jest na jednostronnym widelcu i korzysta z silnika o mocy 250/350 W z magistralą (szyną) CAN 48 V i o momencie obrotowym na poziomie 40 Nm. Parametry te przekładają się na jazdę wspomaganą z prędkością do 25 kilometrów na godzinę. Napęd można skierować na przednie koła, na wspornik, lub na tylne koła — odpowiednio do potrzeb i preferencji użytkownika – tłumaczy Acer.

Acer ebii – akumulator co może być powerbankiem

Rower ebii jest wyposażony w trwały, wymienny akumulator, na którym można przejechać 110 km i który ładuje się do pełna w 2,5 godziny. Nad bieżącym zużyciem energii czuwa zawsze AI, pomagając wydłużyć żywotność akumulatora i korzystać z roweru na co dzień jeszcze wydajniej. Zastosowany tu specjalny rozkład ogniw przekłada się na lepszą wydajność, ochronę przed rozładowaniem i wyższy poziom bezpieczeństwa..

Akumulator można wyjąć ze skrzynki i wykorzystać go jako przenośną ładowarkę do innych urządzeń jako powerbank. Do akumulatora można przyczepić także ergonomicznie zaprojektowany uchwyt, aby móc wygodnie przenosić go ze sobą np. w podróży. 

Stan naładowania akumulatora można sprawdzić np. w aplikacji ebiiGO lub na inteligentnym wyświetlaczu LED na kierownicy, na którym pojawiają się też różne istotne komunikaty — np. o pozostałym czasie podróży.

Acer ebii – radar i lampy co zapalają się jak w samochodzie

W rowerze Acera są też rozwiązania, które znaleźć można we współczesnych samochodach. To światła – przednie i tylne – które samoczynnie się włączają kiedy robi się ciemno.

Jest również radar – zamontowany pod siodełkiem, który ostrzega użytkownika o zbliżających się z tyłu pojazdach lub innych rowerzystach.

Rower ma pojawić się w Europie – a więc zapewne i w Polsce – we wrześniu. Ceny mają startować od 1999 euro.

Foto: Acer.

Podziel się artykułem