Hyundai Motor Group, największy koreański producent samochodów, zamknął właśnie istniejący od niemal 40 lat dział projektowania silników spalinowych.
– Przejście na elektryfikację jest nieuniknione – napisał kilka dni temu w mejlu do pracowników Park Chung-kook, nowo mianowany dyrektor ds. badań i rozwoju Hyundai Motor Group.
Jego zdaniem osiągnięcia centrum badawczo-rozwojowego Namyang należącego do Hyundaia w zakresie projektowania silników spalinowych są imponujące, ale „trzeba zmienić system, aby tworzyć innowacje na bazie atutów z przeszłości”.
W praktyce więc około 12 tys. inżynierów z centrum badawczo-rozwojowego koreańskiej marki nie będzie już zajmowało się w ogóle projektowaniem nowych silników spalinowych, tylko skoncentruje się na rozwijaniu technologii związanych z elektromobilnością. Centrum przeszło też głęboką reorganizację.
Dział projektowania silników spalinowych zlikwidowano. Pracownicy z niego zostali przeniesieni do centrum projektowania rozwiązań z zakresu elektryfikacji. Tylko kilku odpowiada jeszcze za wprowadzenie zmian do istniejących już modeli silników spalinowych. Powstało też kilka nowych komórek organizacyjnych, które będą koncentrować się na rozwoju silników elektrycznych oraz całego elektrycznego systemu napędowego – w tym oczywiście jednostka odpowiedzialna za opracowywanie nowych technologii bateryjnych.
Tym samym do przeszłości przeszedł dział koreańskiej firmy, który powstał niemal 40 lat temu – w 1983 roku – i który projektował nowe silniki spalinowe dla Hyundaia, z modelami Nu na koniec.
Hyundai nie ma wątpliwości, że dobrze robi. Zdaniem zarządu firmy rynek elektromobilności rozwija się niezwykle szybko. Firma chce w 2026 roku na całym świecie sprzedać 1,7 mln samochodów elektrycznych.
– Zadaniem na już jest rozwinąć innowacyjne modele samochodów, które mogą dominować na rynku w przyszłości – twierdzi Park Chung-kook.
Po to jest właśnie ta cała reorganizacja centrum badawczo-rozwojowego.
Foot: Hyundai.
Czytaj więcej: Hyundai Ioniq 5 – efektowne skrzyżowanie hatchbacka z SUV-em. Konkurenci mają się czego bać.
Czytaj więcej: Gadający robot na kółkach w salonie Hyundaia. DAL-e jest asystentem sprzedawcy.