Ford Pro opracował nową wersję swojego dużego dostawczaka. W Fordzie E-Transit pojawia się bateria o pojemności 89 kWh, co pozwala zwiększyć zasięg samochodu o 28 proc. – do 402 km.
E-Transit o zwiększonym zasięgu – jak twierdzi producent – został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie.
Pojemność użytkowa akumulatora wzrasta w nim do 89 kWh, co pozwala na przejechanie do 402 km – to o 28 proc, dłuższy dystans, niż w przypadku analogicznie wyposażonego modelu o standardowym zasięgu.
Znacząco przyspieszono również ładowanie samochodu. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora z domowej instalacji w ciągu nocy zajmie mniej niż sześć godzin. A zdolność szybkiego ładowania prądem stałym została zwiększona wraz z podniesieniem jego mocy ze 115 kW do 180 kW, dzięki czemu po 10-minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu. Doładowanie od 10 do 80 proc. trwa około 28 minut.
W każdym E-Transicie z powiększonym akumulatorem pojawia się – jako wyposażenie standardowe – pompa ciepła powietrze-woda z wtryskiem pary, co pozwala skuteczniej ogrzewać kabinę w niskich temperaturach.
Ford E-Transit. 19 wariantów nadwozia
Samochód ma być sprzedawany w 19 wariantach nadwozia – w tym modele o długości L3 i L4, typu van, również z podwójną kabiną, podwozia z pojedynczą kabiną, a także wersje o dopuszczalnej masie całkowitej od 3500 kg do 4250 kg.
Dostępna będzie również opcjonalna funkcja Pro Power Onboard, która pozwala z akumulatora pojazdu poprzez standardowe gniazda zasilać dowolne narzędzia prądem o mocy do 2,3 kW.
Na bazie wersji E-Transita L3, DMC 4 250 kg, powstał również minibus, który może pomieścić do 15 osób.
Ponadto, zarówno modele E-Transita o standardowym, jak i o rozszerzonym zasięgu z oferty 2024 korzystają z nowego dwuletniego, nieograniczonego przebiegiem okresu serwisowania, co pozwoli obniżyć firmom koszty eksploatacji. Jest to znacząca poprawa w stosunku do obecnego rocznego, nieograniczonego zasięgiem okresu międzyprzeglądowego.
Forda E-Transit o zwiększonym zasięgu będzie można zamawiać już w tym roku. Pierwsze dostawy do klientów zaczną się jednak w przyszłym. Firma nie podała jeszcze polskich cen nowego dostawczaka.
Foto: Ford Pro.