Mustang Mach-E 2024. Większy zasięg i wyższe zawieszenie w opcji

mustang e-mach 2024

Ford zaktualizował właśnie swojego elektrycznego SUV-a Mustang Mach-E. Tegoroczny model ma m.in. większy zasięg i wyższą prędkość ładowania. Opcjonalnie można poza tym podnieść jego wydajność i zawieszenie.

Mustang Mach-E wprowadzony na rynek w 2020 roku tak naprawdę rozpoczął na serio przygodę Forda z elektromobilnością. Samochód sprzedaje się nieźle, swoich wielbicieli ma i ich zdaniem sporo w nim drapieżności i stylu kojarzonego dotąd z kultowym Mustangiem. Dodajmy ponadto, że to mimo faktu, że elektryk jest crossoverem klasy średniej, a nie samochodem sportowym typu pony car. 

Teraz Ford chwali się szeregiem zmian wprowadzonych do tegorocznego modelu Mustang Mach-E. Jedną z najważniejszych z pewnością jest wydłużenie zasięgu. Wersja Mach-E RWD 2024 przejedzie zatem na jednym naładowaniu 402 km na standardowym akumulatorze i 515 km w wypadku jego wersji Extended, co oznacza poprawę o 32 km w stosunku do poprzedniego modelu. Model AWD GT z kolei pokona 451 km na jednym ładowaniu, co przekłada się na wzrost o 16 km.

Ford tłumaczy, że wzrost zasięgu osiągnięto między innymi dzięki poprawie efektywności silnika napędzającego tylną oś.

W tegorocznych Mustangach Mach-E skrócono też czas ładowania – w wersjach z podstawowym akumulatorem do nieco ponad 32 minut, w więc o 6 minut. Mówimy tu o ładowaniu od 10 proc. do 80 proc. pojemności akumulatora. Akumulator o powiększonej pojemności można natomiast teraz naładować w tym samym zakresie w czasie 36 minut – a więc o 9 minut szybciej.

Moc wyjściowa wersji RWD nie uległa zmianie, ale w wypadku modelu Mustang Mach-E GT z napędem na wszystkie koła można dokupić opcję „Performance Upgrade”. Dzięki temu czas rozpędzenie się samochodu do niecałej setki – dokładnie do 97 km/h skróci się do 3,3 sekundy. To – jak podkreśla Ford – lepszy wynik od Tesli Model Y Performance, jak i Porsche Macan 4 Electric.

W nowym roku pojawiła się też opcja Rally. To Mustang przede wszystkim z zawieszeniem podniesionym jeszcze o jeden cal. Idealny dla tych, którzy szukają dobrej zabawy na drogach gruntowych. Jego przewidywany zasięg to 426 km.

W Stanach za najtańszego elektrycznego Mustanga trzeba teraz zapłacić 39 995 dol. Model z rozszerzonym akumulatorem AWD kosztuje 46 995 dol., a np. Rally już 59 995 dol.

Foto: Ford.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *