reklamy WhatsApp

WhatsApp oficjalnie wprowadza reklamy

Meta długo zapowiadała, że prędzej czy później reklamy zawitają do WhatsAppa. Ten moment właśnie nadszedł. 

W najnowszej aktualizacji firma oficjalnie ogłosiła, że w aplikacji zaczną pojawiać się sponsorowane treści w zakładce “Aktualizacje” (ang. Updates), czyli w sekcji, gdzie użytkownicy dzielą się znikającymi zdjęciami, filmami czy wiadomościami głosowymi w stylu Stories z Instagrama.

Choć pierwotni założyciele WhatsAppa stanowczo sprzeciwiali się monetyzacji aplikacji poprzez reklamy, Meta – właściciel platformy – od lat rozważał różne formy ich implementacji. W 2020 roku firma tymczasowo wycofała się z planów wprowadzenia reklam w samej aplikacji, ale temat nie zniknął z agendy. W 2023 roku szef WhatsAppa, Will Cathcart, potwierdził, że prace nad wdrożeniem reklam nadal trwają.

Teraz Meta uznała, że nadszedł właściwy moment.

Reklamy nie będą pojawiać się w rozmowach prywatnych, ale w bardziej publicznej części aplikacji – czyli właśnie w zakładce „Aktualizacje”.

Tym samym użytkownicy mogą spodziewać się sponsorowanych treści przeplatanych z postami znajomych lub rodziny.

Spersonalizowane, ale (ponoć) bezpieczne

Reklamy w WhatsAppie mają być dostosowane do zainteresowań użytkownika. Meta zapowiada, że będzie korzystać z „ograniczonych danych” – takich jak kraj, miasto, język, obserwowane kanały oraz sposób interakcji z reklamami. 

Firma podkreśla przy tym, że nigdy nie sprzeda ani nie udostępni naszego numeru telefonu reklamodawcom.

Meta zapewnia także, że nie wykorzysta treści wiadomości, połączeń ani grup do celów reklamowych. Użytkownicy mają również możliwość dostosowania swoich preferencji reklamowych w centrum kont Meta (Accounts Center), jeśli wyrażą na to zgodę.

To nie koniec zmian

Reklamy w Statusach to nie jedyna nowość, jaka zawita do WhatsAppa. Meta zaczyna też promować wybrane kanały, aby ułatwić użytkownikom ich odkrywanie.

Pojawi się także możliwość ich subskrybowania, co pozwoli na otrzymywanie ekskluzywnych aktualizacji od twórców.

Foto: Meta.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.