Meta, we współpracy z Oakley, ogłosiła premierę nowej linii inteligentnych okularów. Niestety, na liście państw, gdzie będą sprzedawane nie ma Polski.
Flagowy model Oakley Meta HSTN, dostępny w limitowanej edycji, został wyceniony na 499 dol., a jego przedsprzedaż rusza 11 lipca. Pozostałe modele z serii będą dostępne latem 2025 roku, w cenach rozpoczynających się od 399 dol.
Inteligentne funkcje, nowoczesny styl
Nowe okulary łączą w sobie rozwiązania znane z modeli Ray-Ban Meta. Wśród nich wbudowana kamera skierowana do przodu, głośniki douszne oraz mikrofony wbudowane w oprawki.
Po sparowaniu z telefonem umożliwiają słuchanie muzyki i podcastów, prowadzenie rozmów telefonicznych oraz interakcję z Meta AI – osobistym asystentem opartym na sztucznej inteligencji.
W tym rozwiązaniu Meta AI potrafi nie tylko odpowiadać na pytania dotyczące tego, co widzi użytkownik, ale także tłumaczyć języki w czasie rzeczywistym.
Technologia dla aktywnych
Nowa seria powstała z myślą o sportowcach i osobach aktywnych fizycznie. Model Oakley Meta HSTN wyróżnia się klasą wodoodporności IPX4. Jego czas pracy na baterii to aż 8 godzin – dwa razy więcej niż w przypadku Ray-Banów od Meta. W zestawie znajduje się również etui ładujące, które zapewnia dodatkowe 48 godzin działania.
Jedną z najważniejszych nowości jest kamera nagrywająca w jakości 3K, co stanowi wyraźny postęp w stosunku do wcześniejszego standardu 1080p.
Warianty i dostępność
Okulary będą dostępne w pięciu konfiguracjach ramek i szkieł, z możliwością zamówienia wersji korekcyjnej za dodatkową opłatą. Do wyboru są kolory: ciepła szarość, czerń, brązowy dym, przezroczysty, a także kilka wariantów szkieł, w tym popularne soczewki Oakley PRIZM i fotochromatyczne Transitions.
Limitowany model za 499 dol. wyróżnia się złotymi akcentami i złotymi soczewkami PRIZM.
Sprzedaż obejmie m.in. USA, Kanadę, Wielką Brytanię, Irlandię, Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Szwecję, Norwegię, Finlandię, Danię i Australię.
Nowa linia okularów to efekt wieloletniej umowy Meta z EssilorLuxottica, właścicielem marek Ray-Ban i Oakley. Dotychczas Meta sprzedała ponad 2 miliony sztuk inteligentnych okularów Ray-Ban, a EssilorLuxottica planuje osiągnąć 10 milionów sprzedanych egzemplarzy rocznie do 2026 roku.