Toyota C-HR+

Nowa Toyota C-HR+. Śliczna i z gwarancją na milion kilometrów

Zgodnie z zapowiedzią Toyota pokazała światu nowy model C-HR+. Zapowiada się efektowny, nietuzinkowy i solidny elektryczny SUV.

To, że na nadciąga nowe, wiedzieliśmy już dwa tygodnie temu. Toyota wtedy wspomniała, że zaraz wjedzie na rynek jej nowe elektryczne coupé. No i jest. Do tego pod nazwą nawiązującą do hybrydowego modelu C-HR. Od niego jednak Toyota C-HR+ różni się znacząco i różnice nie dotyczą tylko faktu, że nowy „Japończyk” ma wyłącznie w pełni elektryczny napęd.

Toyota C-HR+ – całkiem nowy model

Hybrydowe C-HR to prawdziwy hit Toyoty. Wprowadzenie na rynek elektryka C-HR+ to z pewnością odważny ruch. Zwłaszcza, że nowy samochód nie tylko czerpie z tradycji bardzo popularnego modelu, jak i proponuje wiele całkiem nowych rozwiązań.

Optimized by JPEGmini 3.18.8.213562496-AV 0x65965dfd

Japończycy podkreślają, że chociaż nawiązuje do odnoszącej spektakularne sukcesy na europejskim rynku Toyoty C-HR, to jednak jest to odrębny model. Stworzono go z wykorzystaniem architektury modułowej e-TNGA dla samochodów elektrycznych. Z unikalnym nadwoziem oraz wnętrzem. 

Stylistyka auta łączy prostotę z wyrazistymi i przyciągającymi wzrok liniami a nowoczesny design nie pozostawia wątpliwości, że to prawdziwy samochód elektryczny Toyoty.

Auto otrzymało zaprojektowany od nowa przedni zderzak, grill oraz przednie światła, a nadwozie w stylu coupe-crossover zwraca na siebie uwagę i jest efektywne aerodynamicznie. Co ważne, mimo opadającej linii dachu zachowano dużą przestrzeń nad głowami pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Toyota C-HR+ – spory rodzinny samochód

Nowy SUV ma ma 4520 mm długości, a rozstaw osi wynosi aż 2750 mm. Jest sporo miejsca nad głowami pasażerów, a pierwszy i drugi rząd siedzeń dzieli 900 mm. W efekcie we wnętrzu jest więcej miejsca niż w wielu konkurencyjnych  autach z segmentu C-SUV.

Optimized by JPEGmini 3.18.8.213562496-AV 0x5d709e32

Mamy tu też spory bagażnik o pojemności 416 litrów oraz wiele rozwiązań, które podnoszą komfort podróżujących na tylnych fotelach. Przygotowano dla nich m.in. dodatkowe porty USB. Pasażerowie tylnych siedzeń będą też mieć własny panel klimatyzacji, a dach panoramiczny zapewni im odpowiednie doświetlenie kabiny.

Toyota C-HR+ – moc i osiągi

Nie licząc samochodów sportowych z linii GR, Toyota C-HR+ będzie najmocniejszym modelem w europejskiej gamie Toyoty. Dokładniej jej najmocniejsza wersja.

Samochód będzie bowiem dostępny z dwoma pojemnościami baterii. Akumulator o pojemności 57,7 kWh  będzie dostępny wyłącznie  z napędem na przód. Natomiast większa bateria o pojemności 77 kWh będzie dostępna z napędem na przód oraz napędem na wszystkie koła.

Największy zasięg wg  WLTP Toyoty C-HR+ sięgnie 600 km – to wartość wstępna, dane przed homologacją.

Samochód z napędem AWD będzie miał 343 KM/252 kW mocy i przyspieszał od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Model z napędem na przód i baterią 57,7 kWh będzie miał z kolei 167 KM/123 kW mocy. A samochód z większą, 77 kWh baterią, będzie miał 224 KM/165 kW mocy.

Inżynierowie Toyoty zrobili wiele, by zminimalizować zużycie energii do maksimum.  Mamy tutaj m.in.i dopracowaną aerodynamikę nadwozia z tylnym spojlerem.

System przygotowania baterii do ładowania zapewnia odpowiednie warunki uzupełniania energii w większości warunków. Można go uruchomić manualnie lub pracuje automatycznie sparowany z systemem nawigacji. Dzięki pompie ciepła połączonej z układem klimatyzacji, podgrzewanym fotelom, kierownicy i przedniej szybie auto zużywa mniej energii.

Standardem jest ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, a w wersji Executive auto ma ładowarkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z maksymalną mocą do 150 kW.

Toyota C-HR+ – zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności

Każda wersja Toyota C-HR+ wyposażona jest w zaawansowane elementy pakietu T-MATE, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. Samochód wykrywa szeroki zakres potencjalnych zagrożeń, a gdy jest to potrzebne wspomaga kierowcę w hamowaniu, kierowaniu i wykorzystywaniu mocy, by uniknąć zderzenia.

Standardem w Toyocie C-HR+ jest system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), adaptacyjne światła drogowe (AHS) oraz układ detekcji przeszkód (ICS). System wspomagający parkowanie Part Assist oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) są elementami wyposażenia wersji Executive.

Głównym elementem konsoli środkowej nowej Toyoty C-HR+ będzie 14-calowy ekran systemu multimedialnego. Nawigacja zawiera funkcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem punktów ładowania dostosowanych do poziomu naładowania baterii oraz zasięgu samochodu. 

Aplikacja MyToyota pozwoli monitorować i zarządzać kluczowymi funkcjami pojazdu, takimi jak m.in. status i czas ładowania czy zasięg.

Toyota C-HR+ – bateria na milion kilometrów

I chociaż nowe auto to elektryk, to i tak ma być niezwykle solidne i niezawodne. Z tym zresztą kojarzone są często samochody Toyoty.

Firma  oferuje program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny do 10 lat lub do miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii. Brzmi  nieźle.

Toyota C-HR+ zadebiutuje na wybranych rynkach europejskich pod koniec roku. Polscy kierowcy będą musieli na nią poczekać do pierwszego kwartału 2026 roku. 

Ceny? O tym jeszcze nic nie wiadomo. Ale Toyota prowadzi od dość dawna już rozsądną politykę cenową. Zależy jej na sprzedaży swoich samochodów. Rozsądnie je wycenia. Nie inaczej powinno być tutaj.

Foto: Toyota.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.