sprzedaż smartwatchy Apple

Ludziom znudziły się smartwatche? Po raz pierwszy spadła ich sprzedaż

Z najnowszego podsumowania firmy Counterpoint wynika, że po raz pierwszy na świecie spadła sprzedaż smartwatchy.

Z szacunków cenionej firmy zajmującej się badaniami rynku wynika, że w ubiegłym roku sprzedano o 7 proc. mniej inteligentnych zegarków niż rok wcześniej. Spadek zanotowano po raz pierwszy w historii rozwoju ich rynku.

Jest kilka powodów, dla których tak się stało. Po pierwsze, ubiegły rok nie był dobry dla Apple’a, który na rynku smartwatchy jest nadal graczem numer 1. Amerykańska sprzedała o niemal jedną piątą (dokładnie 19 proc.) mniej zagarków niż rok wcześniej. Przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych.

Analitycy tłumaczą to brakiem nowych funkcji w najnowszych urządzeniach Apple’a oraz niespełnionymi plotkami o topowym modelu Ultra 3. Miał być wyjątkowy i wejść na rynek, a nie pojawił się wcale. 

– Największym motorem spadku była Ameryka Północna, gdzie brak modelu Ultra 3 i minimalne ulepszenia funkcji w serii S10 skłoniły konsumentów do powstrzymania się od zakupów – twierdzi Anshika Jain, starsza analityczka ds. badań w firmie Counterpoint.

W efekcie nie tylko zmalałą sprzedaż smartwatchów, ale i udział Apple’a w ich rynku – do 22 proc. z 25 proc.

Xiaomi walczy ceną, Imoo ma zegarki dla dzieci

A kto wchodzi w miejsce Apple’a? Oczywiście chińskie firmy. Counterpoint raportuje, że pomimo ogólnego spadku, w ubiegłym roku nastąpił ogromny wzrost sprzedaży chińskich smartwatchy takich marek, jak Xiaomi, Huawei i Imoo. 

Xiaomi znokautowało konkurentów, powiększając sprzedaż aż o 135 proc. Cena jest tu wszystkim. Opaski monitorujące aktywność fizyczną Xiaomi Smart Band sprzedawane są za ułamek ceny konkurencyjnych produktów firm Apple i Samsung. I idą jak ciepłe bułeczki.

Dużą ciekawostką jest też Imoo. Firma specjalizuje się w inteligentnych zegarkach dla dzieci, a więc działa w tym segmencie rynku, który szybko rośnie. Sprzedaż zagarków Imoo powiększyła się w ubiegłym roku o 22 proc.

– Segment inteligentnych zegarków dla dzieci zyskuje na popularności, ponieważ rodzice martwią się o bezpieczeństwo swoich pociech i chcą mieć możliwość śledzenia ich aktywności oraz pozostawania z nimi w stałym kontakcie – komentuje Balbir Singh z Counterpoint.

Foto: Apple.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.