BYD Seagull

Kosztuje 82 tys. zł. i podbił już Chiny. Teraz BYD zaczął go eksportować

Chiński koncern BYD sprzedał w Chinach w ubiegłym roku ponad 280 tys. miejskich elektrycznych hatchbacków Seagull. Teraz ten samochód trafia na eksport – na początek do Urugwaju.

Wiele wskazuje na to, że chińscy producenci sprowadzą ceny samochodów elektrycznych do poziomów akceptowanych przez wielu kierowców na świecie. 

BYD, największy producent samochodów elektrycznych w Chinach i drugi na świecie po Tesli, rozpoczyna właśnie sprzedaż modelu BYD Seagull w Urugwaju w cenie od 20,1 tys. dol., a więc równowartości niecałych 82 tys. zł.

To niezła cena, jak za miejski pojazd – rozmiarów mniej więcej Toyoty Yaris – z silnikiem elektrycznym o mocy 75 KM i baterią o pojemności 30,08 kWh zapewniającą zasięg do 305 km.

Samochód wyposażony jest ponadto między innymi w takie systemy jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i automatyczne hamowanie awaryjne. Na pokładzie są też dwa ekrany i nawet bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Całość – zarówno w środku jak na zewnątrz – wygląda nieźle. Na pewno zdecydowanie lepiej niż oferowana np. w Polsce Dacia Spring.

https://portaltechnologiczny.pl/2024/01/12/chinczycy-zaczynaja-zalewac-swiat-swoimi-samochodami/

BYD Seagull – dwie wersje

W Urgwaju BYD Seagull pojawi się w dwóch wersjach – EV 300 i EV400. Pierwsza z nich to właśnie ta z baterią 30,08 kWh i zasięgiem do 305 km. W modelu BYD Seagull EV400 jest akumulator o pojemności 38,88 kWh, który wydłuża zasięg do 405 km. Cena wtedy też rośnie – do niecałych 24 tys. dol., a więc około 97 tys. zł. Nadal nie najgorzej. 

BYD Seagull jest niezwykłym samochodem nie tylko dlatego, że to najtańszy samochód elektryczny sprzedawany w Ameryce Południowej.

To również prawdziwy hit sprzedażowy w Chinach. BYD sprzedał na swoim rynku w ubiegłym roku ponad 280 tys. tych aut – doskonały wynik,  biorąc jeszcze pod uwagę, że Seagull pojawił się w salonach dopiero w kwietniu.

https://portaltechnologiczny.pl/2024/01/18/fiat-zwalnia-tysiace-pracownikow-fiat-500e-nie-podbil-rynkow/

Czy BYD Seagull trafi do Europy? Tego nie wiemy, Chińczycy tego nie wykluczają, ale konkretów brak. Na razie otwierają pierwsze salony swojej marki i próbują tutaj sprzedawać większe i droższe samochody – jak np. BYD Atto 3, samochód mający konkurować z ID.3.

Foto: BYD.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.