honda cuv e:

Honda CUV e: Nowy elektryczny skuter dwa razy „lepszy” od poprzednika

Po ubiegłorocznej premierze skutera EM1 e:, Honda wprowadza na rynek bardziej zaawansowany technologicznie i praktyczniejszy skuter elektryczny – CUV e:. To jednoślad stworzony z myślą o użytkownikach poszukujących elektrycznej alternatywy dla klasycznych skuterów spalinowych o pojemności 125 cm³.

CUV e: oparto na tradycyjnej stalowej ramie typu underbone. Zamontowano do niej 26-milimetrowy widelec teleskopowy z przodu i pojedynczy amortyzator z tyłu, a także 12-calowe koła.

Skuter napędza bocznie montowany silnik elektryczny o mocy 6 kW i momencie obrotowym 22 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 83 km/h, co czyni jednoślad pełnoprawnym pojazdem do jazdy po mieście i jego obrzeżach. Bez trudu nadąży za miejskim ruchem, a także poradzi sobie z przewożeniem pasażera.

Największą zmianą względem znanego od roku modelu EM1 e: jest zastosowanie dwóch wymiennych akumulatorów Honda Mobile Power Pack e:.

Każdy z nich ma pojemność 1,3 kWh i napięcie 50 V, co łącznie przekłada się na ponad 70 km zasięgu według standardu WMTC – to niemal dwa razy więcej niż w poprzednim modelu.

Swoboda ładowania i ekosystem wymiennych baterii

Wymienne baterie to ukłon w stronę mieszkańców miast, którzy nie mają możliwości ładowania pojazdu w garażu czy na podjeździe. 

Każdy z akumulatorów waży około 10 kg i można go łatwo wyjąć oraz naładować w domu lub w stacji wymiany (o ile taka jest dostępna). Pełne ładowanie jednej baterii zajmuje 6 godzin, ale już po trzech godzinach uzyskujemy 75 proc. naładowania.

CUV e: ma być częścią rozwijanego przez Hondę ekosystemu wymiennych baterii, który – jeśli zyska szerokie wsparcie – może stać się realną alternatywą dla klasycznych form zasilania elektrycznych jednośladów.

Technologia i wygoda na pokładzie

CUV e: to nie tylko moc i zasięg. Honda zadbała również o nowoczesne wyposażenie. Użytkownik może wybierać spośród trzech trybów jazdy: Sport, Standard i Econ, a także skorzystać z funkcji Reverse Assist, ułatwiającej manewrowanie. Skuter posiada płaską podłogę, schowek pod siedzeniem, oświetlenie LED, port USB-C oraz system bezkluczykowy.

Do dyspozycji są dwa warianty wyświetlacza: klasyczny, 5-calowy ekran TFT oraz zaawansowany, 7-calowy ekran RoadSync Duo, który oferuje nawigację, sterowanie muzyką, integrację Bluetooth i dane dotyczące jazdy elektrycznej.

Strategia elektryfikacji Hondy nabiera tempa

Nowy skuter wpisuje się w szerszą strategię Hondy zakładającą wprowadzenie 30 modeli elektrycznych do 2030 r. i osiągnięcie neutralności węglowej dla całej gamy motocykli w latach 2040. 

CUV e: ma zająć miejsce pomiędzy prostymi mopedami a pełnoprawnymi e-motocyklami klasy premium.

Dostępność i cena

Cena wyjściowa CUV e: ma wynosić około 4 tys. euro. Jak to będzie wyglądać w Polsce nie wiemy. Ale  EM1 e wyceniony był początkowo na nieco ponad 17 ty. zł. Gdyby udało się utrzymać porównywalną cenę, byłoby idealnie.

Foto: Honda.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.