Po ubiegłorocznej premierze skutera EM1 e:, Honda wprowadza na rynek bardziej zaawansowany technologicznie i praktyczniejszy skuter elektryczny – CUV e:. To jednoślad stworzony z myślą o użytkownikach poszukujących elektrycznej alternatywy dla klasycznych skuterów spalinowych o pojemności 125 cm³.
CUV e: oparto na tradycyjnej stalowej ramie typu underbone. Zamontowano do niej 26-milimetrowy widelec teleskopowy z przodu i pojedynczy amortyzator z tyłu, a także 12-calowe koła.
Skuter napędza bocznie montowany silnik elektryczny o mocy 6 kW i momencie obrotowym 22 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 83 km/h, co czyni jednoślad pełnoprawnym pojazdem do jazdy po mieście i jego obrzeżach. Bez trudu nadąży za miejskim ruchem, a także poradzi sobie z przewożeniem pasażera.
Największą zmianą względem znanego od roku modelu EM1 e: jest zastosowanie dwóch wymiennych akumulatorów Honda Mobile Power Pack e:.
Każdy z nich ma pojemność 1,3 kWh i napięcie 50 V, co łącznie przekłada się na ponad 70 km zasięgu według standardu WMTC – to niemal dwa razy więcej niż w poprzednim modelu.

Swoboda ładowania i ekosystem wymiennych baterii
Wymienne baterie to ukłon w stronę mieszkańców miast, którzy nie mają możliwości ładowania pojazdu w garażu czy na podjeździe.
Każdy z akumulatorów waży około 10 kg i można go łatwo wyjąć oraz naładować w domu lub w stacji wymiany (o ile taka jest dostępna). Pełne ładowanie jednej baterii zajmuje 6 godzin, ale już po trzech godzinach uzyskujemy 75 proc. naładowania.
CUV e: ma być częścią rozwijanego przez Hondę ekosystemu wymiennych baterii, który – jeśli zyska szerokie wsparcie – może stać się realną alternatywą dla klasycznych form zasilania elektrycznych jednośladów.
Technologia i wygoda na pokładzie
CUV e: to nie tylko moc i zasięg. Honda zadbała również o nowoczesne wyposażenie. Użytkownik może wybierać spośród trzech trybów jazdy: Sport, Standard i Econ, a także skorzystać z funkcji Reverse Assist, ułatwiającej manewrowanie. Skuter posiada płaską podłogę, schowek pod siedzeniem, oświetlenie LED, port USB-C oraz system bezkluczykowy.
Do dyspozycji są dwa warianty wyświetlacza: klasyczny, 5-calowy ekran TFT oraz zaawansowany, 7-calowy ekran RoadSync Duo, który oferuje nawigację, sterowanie muzyką, integrację Bluetooth i dane dotyczące jazdy elektrycznej.
Strategia elektryfikacji Hondy nabiera tempa
Nowy skuter wpisuje się w szerszą strategię Hondy zakładającą wprowadzenie 30 modeli elektrycznych do 2030 r. i osiągnięcie neutralności węglowej dla całej gamy motocykli w latach 2040.
CUV e: ma zająć miejsce pomiędzy prostymi mopedami a pełnoprawnymi e-motocyklami klasy premium.
Dostępność i cena
Cena wyjściowa CUV e: ma wynosić około 4 tys. euro. Jak to będzie wyglądać w Polsce nie wiemy. Ale EM1 e wyceniony był początkowo na nieco ponad 17 ty. zł. Gdyby udało się utrzymać porównywalną cenę, byłoby idealnie.
Foto: Honda.