Elektryki są coraz lepsze. Dotyczy to też dostawczaków, w tym Forda E-Transita. Ma nową baterię przez co znacząco wzrósł mu zasięg.
Największa bolączki samochodów elektrycznych, czyli za małe zasięgi oraz długie czasy ładowania przechodzą do przeszłości. Szybki postęp widoczny jest nie tylko wśród samochodów osobowych, ale również wśród elektrycznych dostawczaków. Ford Pro rozpoczyna sprzedaż modelu użytkowego E-Transit o wydłużonym zasięgu.
W tym samochodzie pojemność użytkowa akumulatora wzrasta z 68 kWh do 89 kWh. To pozwala na przejechanie do 402 km na jednym naładowaniu a więc o 28 proc. więcej niż w przypadku modelu o standardowym zasięgu.
Zasięg to nie wszystko co się zmieniło po instalacji większej baterii. Inżynierowie Forda znacząco poprawili parametry ładowania E-Transita w każdej z wersji o wydłużonym zasięgu.
Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW. Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym wzrosła z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW. Dzięki czemu po 10-minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu, a doładowanie od 10 do 80 proc. trwa około 28 minut.
Linia E-Transitów o zwiększonym zasięgu zostałą ponadto standardowo wyposażona w innowacyjną pompę ciepła powietrze-woda. Podniosło to wyraźnie zasięg samochodu w chłodniejsze dni – o 7-10 proc. w porównaniu z pojazdami nie wyposażonymi w to rozwiązanie.
Ford twierdzi, że dzięki temu E-Transit staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie.
E-Transit o wydłużonym zasięgu został również zaprojektowany z myślą o potrzebach firm eksploatujących pojazdy po konwersji o dodatkowej masie i wymagające dodatkowego zasilania.
Jest aż 19 wersji E-Transita z baterią 89 kW. W tym modele o długości L3 i L4, typu van, również z podwójną kabiną, podwozia z pojedynczą kabiną, a także wersje o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 500 kg do 4 250 kg.
Dopuszczalna ładowność wynosi do 1 460 kg dla vanów i 1 814 kg dla wariantów podwozia z kabiną – z dopuszczalną masą holowania do 750 kg dla modeli o DMC 3 500 kg.
Dostępna jest również funkcja Pro Power Onboard, która dostarcza z akumulatora pojazdu poprzez standardowe gniazda prąd o mocy do 2,3 kW do zasilania narzędzi, sprzętu i podzespołów konwersji.