Dramat Tesli trwa. Są pierwsze dane o (nie)sprzedaży jej aut w marcu

Po fatalnych dla Tesli styczniu i lutym przyszedł dla niej nie mniej fatalny marzec. Jej auta w Europie sprzedają się bardzo słabo.

Nie znamy jeszcze wszystkich danych o rejestracji nowych Tesli w marcu w krajach Unii Europejskiej. Ale część państw już takie informacje podała. Bardzo współgrają z tymi, które dotyczyły początku roku. 

Przypomnijmy najpierw, że w styczniu i w lutym sprzedaż Tesli zmniejszyła się o 43 proc. w porównaniu z rokiem 2024, który i tak był dla tej firmy słaby. I stało się to w czasie, gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła na Starym Kontynencie o niemal jedną trzecią.

W marcu sytuacja wygląda tak:

  • Francja – 3159 sprzedanych Tesli. To spadek o 37 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 41 proc. w całym pierwszym kwartale
  • Holandia – 1536 sprzedanych Tesli. Spadek o 61 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 50 proc. w całym pierwszym kwartale.
  • Szwecja – 911 sprzedanych Tesli. Spadek o 64 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 55 proc. w całym pierwszym kwartale
  • Austra – 815 sprzedanych Tesli – spadek o 34 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 48 proc. w całym pierwszym kwartale
  • Portugalia – 1209 sprzedanych Tesli – wzrost o 2 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 26 proc. w całym pierwszym kwartale
  • Norwegia – 2211 sprzedanych Tesli – spadek o 1 proc. w porównaniu z marcem 2024 r. i o 25 proc. w całym pierwszym kwartale. 

Dodajmy, że to wszystko się dzieje w czasie, kiedy na rynek w marcu weszła odświeżona wersja Modelu Y. Nie wydaje się by podbiła serca kierowców w Europie.

Nowy Y nie rozbił też banku w Chinach. Tam samochód sprzedaje się tak „dobrze”, że firma oferuje 0 proc. finansowania na całą odświeżoną gamę Modelu Y. 

Nie słychać też, by Tesla cieszyła się rosnącą sympatią w USA… Wręcz, przeciwnie. Lucid np. raportuje, że przychodzi do jego salonów coraz więcej byłych właścicieli aut Tesli. 

Foto: Tesla.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.