ALDI URBAN koncept

Aldi ma pomysł na sklepy w większych miastach. Z travelatorami…

W środę Aldi otworzył przy ulicy Łasaka w Warszawie piąty już sklep w nowym koncepcie Urban. To pomysł na drogie działki.

Otwieranie nowych sklepów w polskich miastach – zwłaszcza tych większych – jest coraz trudniejsze. Wynika to przede wszystkich z coraz wyższych cen gruntów, na których mogą one być budowane. Aldi wdraża więc w Polsce koncept Urban, który przetestował już wcześniej na innych rozwiniętych rynkach – tam gdzie ziemia też jest już droga.

W tym pomyśle dyskont powstaje w jednopiętrowym budynku. Na parterze jest parking, na piętrze sklep. Czasem może być odwrotnie. Pomiędzy zerowym a pierwszym poziomem poruszamy się za pomocą – jak tłumaczy niemiecka sieć – travelatorów, czyli ruchomych lekko pochylonych chodników.

Korzyść ekonomiczna z tego rozwiązania jest gigantyczna. Nie trzeba kupować dodatkowo gruntu przeznaczonego pod parking.

– Koncept ALDI URBAN to nasza odpowiedź na konieczność dopasowania się do potrzeb naszych klientów i wymogów tkanki miejskiej. Jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim dla dużych miast o gęstej zabudowie i działek o mniejszej powierzchni. A to właśnie duże miasta stanowią dla nas jeden z bardzo istotnych obszarów w rozwoju siatki naszych placówek – tłumaczy Łukasz Możdżeń, Kierownik Działu Nieruchomości Komercyjnych, Logistycznych i Powierzchni Biurowych ALDI Polska. 

Nowy sklep Aldi przy ulicy Łasaka w Warszawie to nie pierwsza placówka popularnej sieci handlowej w Polsce.  Dwukondygnacyjne budynki z szyldem ALDI można spotkać też w podwarszawskich Markach, Gdyni oraz na terenie Wrocławia. Firma za ten pomysł została już nagrodzona. W ubiegłym roku koncept Urban ten w 2024 roku otrzymał nagrodę „Innowacyjny koncept handlowy” w konkursie Złote Innowacje FMCG & Retail.

Foto: Aldi.

Podziel się artykułem

Portal Technologiczny

Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.