Paczkomaty podbiły Polskę. Niemal 90 proc. mieszkańców miast ma najbliższe urządzenie Paczkomat w odległości 7-minutowego spaceru.
InPost podsumował właśnie ubiegły rok i z liczb, które przedstawił jasno wynika, że był on dla niego po prostu świetny. Znana już każdemu w Polsce sieć paczkomatów cały czas dynamicznie rośnie – w Polsce i na kilku innych europejskich rynkach, mimo, że konkurencja nie śpi i w automatyczne urządzenia do wysyłania i odbierania paczek inwestują niemało również inni gracze.
W ubiegłym roku Grupa InPost po raz pierwszy w historii dostarczyła ponad miliard przesyłek. Dokładnie 1 091 644 003 paczek, czyli aż o 22 proc. więcej niż 2023 roku.
Firma poradziła sobie bardzo dobrze z przedświąteczną górką w branży. Tylko w ciągu jednego grudniowego dnia – w okresie przedświątecznym – obsłużyła prawie 14 milionów przesyłek.
– InPost ponownie był jedyną firmą logistyczną, która gwarantowała dostawę paczek nawet w Wigilię – dodaje Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Ile paczkomatów ma InPost?
Rosnąca liczba paczek przesyłanych przez InPost, co oczywiste, to przede wszystkim pochodna rozbudowy przez firmę sieci paczkomatów. Tych firma ma już na wszystkich rynkach, na których działa – nie tylko w Polsce – blisko 47 tys., dokładnie 46 977. W tym roku więc na pewno będzie świętować uruchomienie już 50 tys. takich urządzeń.
W ubiegłym natomiast padł kolejny rekord ich instalacji. InPost rozstawił ich rekordową liczbę – ponad 11 500, a więc powiększył swoją sieć aż o jedną trzecią (33 proc.).
Grupa, jak podaje w komunikacie, utrzymała pozycję lidera pod względem sieci urządzeń w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii. W Hiszpanii, Portugalii i Włoszech InPost podwoił liczbę maszyn, znacznie zwiększając widoczność i obecność na tych rynkach.
Sieć InPost w Polsce pod względem ilości urządzeń wzrosła o 15 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – do ponad 25 000 maszyn.
Obecnie niemal 90 proc. mieszkańców miast ma najbliższe urządzenie Paczkomat w odległości 7-minutowego spaceru. I znakomita większość jest z tego faktu zadowolona. Według najnowszych badań Kantar, 93 proc. polskich internautów robiących zakupy online wskazuje Paczkomat InPost jako najbardziej preferowaną opcję dostawy.
Foto: InPost.