Wrestling wchodzi do Netflixa za 5 mld dol. To będzie globalny sport

wrestling w netflixie na żywo

Amerykanie kochają wrestlig i mają bardzo dobry pomysł na to, by pokochali go też inni. We wtorek nad ranem na platformie Netflix pierwsza transmisja na żywo wyjątkowych walk. 

Wrestling już jest rozrywką uwielbianą przez miliony. Dość powiedzieć, że WWE, najważniejszy na świecie organizator widowisk wrestlingu, ma ponad miliard obserwujących w mediach społecznościowych. Jednak wszystkie rekordy popularności i oglądalności można bić i WWE wierzy, że to się teraz uda z Netflixem. 

Organizator widowisk wrestlingu przenosi z płatnej amerykańskiej telewizji Comcast do największej telewizji internetowej świata swój sztandarowy cotygodniowy program „Raw”.

To kolejny dowód na postępujący od kilku lat proces marginalizacji kablówek i naziemnej oraz satelitarnej telewizji na rzecz platform internetowych. Te ostatnie coraz mocniej wchodzą w sport i programy na żywo, a więc które dotąd kojarzone były głównie z bardziej tradycyjnymi elektronicznymi wydawcami. 

Kiedy transmisja „Raw” w Netflixie?

Pierwszą transmisja na żywo widowiska „Raw”- w tym również dla wszystkich płacących abonament Netflixa w Polsce – zaplanowano na 7 stycznia, godzinę 2 w nocy. Kolejny odcinek za tydzień.

W Netflixie będą się też pojawiać inne programy WWE – w tym „Smackdown” i „Wrestlemania”. I to wszystko przez ponad 10 lat. Netflix zapłacił zgodził się zapłacić astronomiczne ponad 5 mld dol. za prawa do wyświetlania wszystkich tych produkcji.

Co ważne, już teraz na Netflixie, dzięki porozumieniu z WWE można obejrzeć kilkadziesiąt materiałów z walkami największych gwiazd wrestlingu.

A skąd pomysł by w telewizji strumieniowej pokazywać wrestling? Netflix płaci majątek bo już teraz poprzebierani zapaśnicy przyciągają tłumy – wrestling to show o ogromnym potencjale . A WWE wchodzi mocno do nowego medium, ponieważ oferuje ono zasięg i oglądalność nieosiągalną na żadnej innej teraz platformie. To szansa dla organizatorów walk wrestlingu, by uczynić je naprawdę globalną rozrywką.

– Kiedy popatrzysz na Netflix, jego globalny zasięg i siłę marki, zrozumiesz, że nadszedł czas, aby nasza marka spotkała się z ich marką – komentował podpisanie umowy z Netflixem prezydent WWE Nick Khan.

Boks na żywo w Netflixie się sprawdził

Z pewnością gigantyczne wrażenie w WWE zrobiła informacja o zasięgach oglądalności transmisji meczu bokserskiego na Netflxie pomiędzy 58-letnim Mikiem Tysonem a 27-letnią osobowością YouTube Jake’em Paulem. To wydarzenie oglądało w listopadzie na platformie internetowej 65 mln osób…

W minione święta Netflix poszedł za ciosem i eksperymentował z transmisjami na żywo amerykańskiego futbolu. Każdy z dwóch meczów National Football League w Boże Narodzenie obejrzało ponad 30 mln widzów.

Bez dwóch zdań, wkraczamy w nową erę naprawdę globalnej telewizji i rozrywki.

Foto: Netflix.

Podziel się artykułem