W 2024 roku chiński BYD sprzedał po raz pierwszy ponad 4 mln samochodów, a w samym grudniu ponad pół miliona. Wszystkie zelektryfikowane.
Opublikowane już dane o sprzedaży chińskiego koncernu motoryzacyjnego w ubiegłym roku robią wrażenie. BYD, który od marca 2022 roku nie produkuje już tradycyjnych samochodów spalinowych, a tylko hybrydy plug-in (PHEV) i pojazdy w pełni elektryczne (BEV), może pochwalić kilkoma spektakularnymi rekordami sprzedaży.
Tylko w grudniu firma sprzedała imponującą liczbę 514 809 zelektryfikowanych aut – najwięcej w swojej historii w ciągu jednego miesiąca. To aż o 50,95 proc. więcej niż rok wcześniej. Grudzień był ponadto siódmym miesiącem z rzędu, kiedy Chińczykom udało się pobić miesięczny rekord sprzedaży
Doskonały dla BYD był nie tylko grudzień i poprzedzające go miesiące. Koncern w całym 2024 r. osiągnął zdumiewający poziom sprzedaży aż 4,27 mln pojazdów NEV. To o 41,26 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sprzedaż samochodów BYD. Hybrydy są bardzo ważne
BYD ma bardzo szeroką ofertę – również jeżeli chodzi o rodzaje napędów. Firma doskonale wyczuwa rynek i ostatnio konsekwentnie rozwija zarówno sprzedaż hybryd plug-in, jak i samochodów w pełni elektrycznych.
W konsekwencji w ubiegłym roku BYD sprzedał 2 485 378 pasażerskich pojazdów PHEV, co oznacza wzrost aż o 72,83 proc. rok do roku.
W tym samym czasie samochody BEV z logo BYD trafiły do 1 764 992 kierowców – 12,08 proc. więcej niż w 2023 roku. Tym samym BYD sprzedał w ubiegłym roku zaledwie o 25 tys. elektryków mniej niż Tesla.
W tyym roku jest więcej niż pewne, że BYD stanie się niekwestionowanym globalnym liderem rynku samochodów elektrycznych. Wyraźnie to sugerują m.in. dane o zagraniczne ekspansji chińskiego koncernu.
W ubiegłym roku BYD sprzedał na rynkach zagranicznych 417 204 samochodów – 71,86 proc. więcej w ujęciu rocznym. Tylko w grudniu poza Chiny trafiło 57 154 pojazdów firmy, co oznacza wzrost o 58,34 proc, rok do roku i 84,50 proc. w porównania do listopada.
Foto: BYD.