Z badania Huawei CBG Polska wynika, że tablety są popularnym sprzętem nad Wisłą. Aż 2/3 je ma, a 49 proc. z nich korzysta.
W powszechnej świadomości tablet nie wydaje się urządzeniem używanym przesadnie chętnie i bardzo często – a zwłaszcza do czegoś więcej niż przeglądanie internetu. Przeczą temu wyniki badania Huawei CBG Polska.
Po pierwsze, dowiadujemy się z niego, że aż 2/3 z nas ma w domu to urządzenie, a 49 proc. z niego korzysta. Po drugie, używamy tabletu nie tylko do rozrywki. Jedna czwarta użytkowników deklaruje, że korzysta z niego w celach zawodowych, a jedna piąta do nauki.
Wśród najpopularniejszych zastosowań tabletów użytkownicy wymieniają: przeglądanie Internetu i sprawdzanie poczty email (53 proc. wskazań), oglądanie filmów i seriali (47 proc.), czytanie (43 proc.), przeglądanie social mediów (43 proc.) oraz granie (31 proc.). Na kolejnych miejscach jest załatwianie codziennych spraw (26 proc.), robienie notatek (23 proc.), pomoc podczas gotowania (22 proc.), edytowanie zdjęć i montowanie filmów (17 proc.), praca zdalna (15 proc.) oraz nawigacja w aucie (10 proc.).
Niemal co piąty ma tablet… w szufladzie
Huawei zwraca w badaniu, że dość spora grupa ankietowanych – 18 proc. – ma tablet ale go nie używa. Dlaczego? Zdaniem producenta elektroniki, w tym oczywiście tabletów, może mieć związek z wiekiem tych urządzeń, ponieważ średnio posiadamy tablet od prawie 3 lat. A to ma wpływ na ich niższą wydajność – sprzęt często się zawiesza i wolno reaguje, a także ograniczoną funkcjonalność.
Rozwiązaniem może być kupno nowego tabletu – dodatkowo z klawiaturą i rysikiem, a więc dodatkami, które znacząco podnoszą.
– Z jednej strony to dobrze, że Polacy chętnie korzystają z tabletów przez dłuższy czas. Jednak z drugiej strony wiekowe urządzenia mają swoje ograniczenia – aż 29 proc. użytkowników rezygnujących z korzystania ze swoich tabletów jako powód wskazuje ich zbyt wolne działanie. Wśród najczęściej wymienianych braków w obecnych tabletach pojawiają się: brak możliwości korzystania z rysika (14 proc.), zbyt mała przestrzeń na dane (20 proc.) oraz brak klawiatury (17 proc.). – mówi Dorota Rakowska, dyrektor marketingu Huawei CBG Polska i dodaje, że dlatego właśnie Huawei obecnie wprowadza nowy standard sprzedaży tabletów. W zestawie od razu z rysikiem i klawiaturą oraz wersjami z matowym ekranem, co znacznie rozszerza ich funkcjonalność.
Foto: Huawei.