1000 km zasięgu. Nowe baterie Toyoty już wkrótce

toyota bz4

Toyota otrzymała rządową certyfikację na rozpoczęcie produkcji nowej generacji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Pierwsze baterie nowego typu opuszczą fabrykę w 2026 roku.

Toyota od dłuższego czasu pracuje nad bateriami do elektryków, które pozwolą znacząco wydłużyć ich zasięg. Rozwija w tym technologię stałego elektrolitu, co nie tylko spowoduje, że samochody elektryczne będą mogły dalej dojechać na jednym naładowaniu, ale również będą bezpieczniejsze.

W tych działaniach producenta samochodów wspiera japoński rząd, który przyznał właśnie Toyocie certyfikację na trzy projekty – produkcję baterii nowej generacji przez spółkę Prime Planet Energy & Solutions, produkcję baterii nowej generacji w zakładach firmy Primearth EV Energy, a także na dalsze prace rozwojowe oraz uruchomienie produkcji w fabrykach Toyoty nowej technologii baterii ze stałym elektrolitem. 

Łączne możliwości produkcyjne wszystkich trzech projektów wyniosą 9 GWh rocznie. Produkcja nowych baterii zostanie uruchomiona w 2026 roku i będzie stopniowo rozwijana.

Tańsze lub droższe baterie do wyboru. Nawet 1000 km zasięgu

Toyota twierdzi, że dzięki nowym inwestycjom w technologie i zakłady produkcyjne już w 2026 roku zadebiutuje jej nowa generacja baterii litowo-jonowych, która pozwoli na pokonanie ponad 800 km oraz tańsze i wydajniejsze bipolarne baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, które będą montowane w popularnych modelach i pozwolą na przejechanie powyżej 600 km.

Kolejnym etapem będzie wprowadzenie na rynek bipolarnych baterii litowo-jonowych z zasięgiem ponad 1000 km. Na 2027 roku planowane jest stosowanie w samochodach elektrycznych baterii ze stałym elektrolitem zapewniających 1000 km zasięgu, w których czas szybkiego ładowania zostanie skrócony do 10 minut. 

To nadal nie koniec. Toyota pracuje także nad specyfikacjami tych baterii umożliwiającymi przejechanie ponad 1200 km.

Lepsze baterie pozwolą zrealizować ambitny cel japońskiej marce. Już w 2030 roku Toyota planuje osiągnąć poziom produkcji 3,5 mln samochodów elektrycznych rocznie. 

Foto: Toyota.

Podziel się artykułem