Operator paczkomatów pochwalił się zakupem aż 250 elektrycznych Fordów Transitów. Tym samym ma największą flotę elektryków wśród firm logistycznych w Polsce.
Ponad 300 km może na jednym naładowaniu przejechać Ford Transit i chociaż w praktyce może oznaczać to np. o jedną trzecią mniej, to i tak nie jest to problemem w wypadku firmy logistycznej do obsługi jej procesów tzw. ostatniej mili – czyli w wypadku InPostu dostawy i odbioru paczek z paczkomatów. InPost konsekwentnie więc rozbudowuje swoją flotę samochodów elektrycznych bo funkcjonalnie spełniają jego oczekiwania, a niosą przy tym dodatkowe korzyści – w tym np. tanie „tankowanie” z własnych ładowarek oraz niższe koszty obsługi i wyższy komfort pracy kurierów niż w wypadku tradycyjnych spalinówek.
Teraz InPost pochwalił się niemałą inwestycją – firma wprowadza właśnie 250 samochodów Ford E-Transit z napędem elektrycznym do swojej floty.
– Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji – twierdzi Sebastian Anioł, dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.
Jego zdaniem, InPost, jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, stara się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. – Obecnie mamy największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce, która od początku roku dostarczyła blisko 70 mln przesyłek. Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko – tłumaczy.
Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70 proc. stanowią samochody Ford E-Transit. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Obecnie Grupa jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, mając ich ponad 700.
Inwestycje w elektromobilność pozwoliły też firmie przystąpić do inicjatywy SBTi. To w praktyce oznacza, że firma dąży do osiągnięcia pełnej neutralności klimatycznej do 2040 roku.
Foto: InPost.