Mocna sprzedaż elektrycznych BMW. Koncern bije rekordy

bmw i5

BMW sprzedało w pierwszym półroczu niemal 180 tys. samochodów elektrycznych – ponad jedną trzecią więcej niż od stycznia do czerwca ubiegłego roku.

Ludzie nie chcą już kupować elektryków? Bzdura. Sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym cały czas rośnie – mimo wycofania się w wielu krajach z dużych dotacji do ich zakupów – choć oczywiście w różnym tempie zależnym od rynku, producenta i konkretnego modelu. 

Wśród tych firm, których elektryki cieszą się ponadprzeciętnym zainteresowaniem jest BMW. To o tyle ciekawe, że wydawać się mogło, że to jedna z tych marek, której kierowcy mogą czuć się szczególnie przywiązani do silników spalinowych.

W pierwszym półroczu BMW sprzedało 179 557 pojazdów w pełni elektrycznych. To rewelacyjny wynik, bo aż o 34,1 proc. większy od sprzedaży z pierwszej połowy ubiegłego roku.

Wygląda też on świetnie w porównaniu do danych o sprzedaży wszystkich samochodów BMW – nie tylko elektrycznych. Koncern z Bawarii sprzedał ich o 2,3 proc. więcej niż rok temu – dokładnie 1 213 359 nowych pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce znalazło swoich nabywców.

BMW Group – jak napisano w informacji o wynikach sprzedaż – „z ufnością patrzy na drugą połowę 2024 roku”. Wynika to zarówno z pełnej dostępności doskonale się sprzedający modeli BMW serii 5 – w tym nowego pierwszego na świecie w elektrycznego kombi klasy premium – BMW i5 Touring – a także rozbudowywanej właśnie nowej rodziny MINI.

Foto: BMW.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *