Odbiór auta o dowolnej porze. Kluczykomat w serwisach Toyoty

Nowa usługa Kluczykomat razem z kilkoma innymi cyfrowymi rozwiązaniami znacząco ułatwia serwisowanie samochodów Toyoty.

Do tej pory działało to mniej więcej tak. By oddać samochód do serwisu, dzwoniliśmy do wybranego serwisu i umawialiśmy się na naprawę lub przegląd.  Potem, albo czekaliśmy na wykonanie usługi w w serwisie, albo zostawialiśmy samochód i odbieraliśmy go najczęściej po kilku godzinach. Wszystko to wymagało czasu i koordynacji naszego kalendarza z godzinami pracy i wolnymi terminami serwisu. Teraz jest łatwiej – przynajmniej w Toyocie.

Stacje ASO Toyoty w Polsce wprowadziły nową usługę pod nazwą Kluczykomat. Tak również nazywa się  skrzynka z dotykowym ekranem udostępniona w stacjach obsługi klientom zlecającym naprawę lub przegląd samochodu. Przechowywane w niej mogą być kluczyki do samochodu, a obsługa całego urządzenia przypomina korzystanie z paczkomatu.

Dzięki Kluczykomatowi można w dowolnym momencie zostawić lub odebrać samochód z ASO. Wystarczy smartfon z funkcją skanowania kodu QR, aby otworzyć skrytkę do przechowywania kluczyka.

Usługa – jak podkreśla Toyota –  jest dostępna codziennie przez 24 godziny na dobę w większości salonów Toyoty. Nowe rozwiązanie sprawia, że godziny pracy salonów Toyoty nie ograniczają już klientów korzystających z usług autoryzowanego serwisu. Wszystkie sprawy związane z przeglądem czy naprawą auta można załatwić przez telefon lub e-mailem oraz przy pomocy różnych form zdalnych płatności. 

I tu przechodzimy do kolejnej istotnej informacji. Kluczykomat to tylko część cyfrowych rozwiązań wprowadzonych niedawno przez sieć serwisów Toyoty w Polsce.

MyToyota – użyteczna aplikacja

Pierwszym jest Online Service Booking. To usługa, dzięki której wizytę w serwisie można zarezerwować zdalnie w specjalnym systemie z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Proces rezerwacji jest prosty: wystarczy skorzystać z aplikacji MyToyota lub zalogować się na konto Moja Toyota i wyszukać preferowanego dealera, albo też skorzystać z prostego formularza na stronie Toyoty, podając kilka podstawowych danych.

Usługa Toyota Video Service Advisor pozwala z kolei zdalnie czuwać nad przebiegiem serwisu samochodu. Korzystając z aplikacji na telefonie, można zapoznać się ze stanem pojazdu i zaproponowanym przez doradcę zakresem czynności oraz otrzymać dodatkowe wyjaśnienia kwestii technicznych wraz z propozycją ich rozwiązania.

Skorzystanie z tej usługi sprawi, że przy odbiorze samochodu nie będą już potrzebne dodatkowe wyjaśnienia. Usługa daje też możliwość szybkiego zatwierdzenia zakresu i kosztu dodatkowych prac. Video Service Advisor ułatwia również dokonanie płatności online oraz skorzystanie z usługi Door to Door, w której auto zostanie dostarczone klientowi pod wskazany adres.

W aplikacji MyToyota warto też aktywować funkcję cyfrowego opiekuna samochodu Toyota eCARE.  Dzięki temu aplikacja powiadamia użytkownika, jeśli w samochodzie pojawi się jakikolwiek problem wymagający jego uwagi. Co ważne, równolegle informacja o usterce zdalnie trafia do autoryzowanego serwisu Toyoty, dzięki czemu pracownik serwisu może skontaktować się z klientem i udzielić mu pomocy.

eCARE umożliwia też przeprowadzenie w sposób zdalny wstępnej diagnostyki pojazdu jeszcze przed dotarciem do ASO. Funkcja ta przypomni także kierowcy o ważnych datach, np. o konieczności wymiany oleju. Usługa eCare jest bezpłatna przez 10 lat od daty rozpoczęcia gwarancji fabrycznej. Ograniczeniem jest tutaj fakt, że dostępna jest nie dla wszystkich samochodów Toyoty, ale głównie tych najnowszych.

Foto: Toyota.

Podziel się artykułem