W ciągu ostatnich szczęściu miesięcy prawie połowa Polaków dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych – tak wynika z podsumowania PayPal Ecommerce Index 2022.
W powszechnej świadomości media społecznościowe to przede wszystkim plotkowanie i rozrywka – w tym czytanie całkowicie nieprzydatnych wiadomości wyssanych z palca i oglądanie, delikatnie mówiąc, niezbyt mądrych filmików. To nie do końca prawda. W mediach społecznościowych coraz intensywniej rozkwita handel, co potwierdza najnowsza edycja badania PayPal Ecommerce Index 2022.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy prawie połowa Polaków (46 proc.) dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych. To wynik lepszy od średniej europejskiej znajdującej się na poziomie 43 proc.
Internetowi sprzedawcy dobrze przy tym wiedzą, że na Facebooku lub w Instagramie znajdują się ich gotowi na wydatki klienci. W Europie dwóch na trzech (65 proc.) europejskich sprzedawców internetowych używa media społecznościowego do dystrybucji swoich produktów, w tym 65 proc. polskich firm.
– Kiedyś myśleliśmy o mediach społecznościowych jako o ważnej wizytówce, ale teraz wraz z nowymi funkcjami oferowanymi przez platformy social media, stały się one czymś znacznie ważniejszym – nowym kanałem sprzedaży. Polscy konsumenci spędzają w mediach społecznościowych znacznie więcej czasu – korzysta z nich już 7 na 10 Polaków – a handlowcy dostosowują się do ich potrzeb, dając możliwość kupowania przez ten kanał w sposób prostszy i łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej – twierdzi Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkową i Izrael.
Sprzedaż na platformach społecznościowych staje się grą dużych liczb. W Europie – wg PayPal Ecommerce Index 2022 – już jedna czwarta sprzedaży (24 proc.) jest już realizowana bezpośrednio za ich pośrednictwem. Firmy handlowe w Irlandii są liderem na rynku (30 proc.), a tuż za nimi plasują się sprzedawcy z Holandii, Izraela i Polski, którzy deklarują, że ok. 29 proc. ich sprzedaży pochodzi z tego kanału.
Naturalnie w internetowym handlu media społecznościowe nadal mają też do odegrania, powiedzmy, bardziej tradycyjną rolę, jaką jest prezentowanie konsumentom nowych produktów i usług. Jeden na czterech europejskich konsumentów przeszukuje media społecznościowe, aby znaleźć coś, co byłoby dla nich interesujące, a także śledzi tam swoje ulubione marki.
Czytaj więcej: Microsoft zwalnia 10 tys. pracowników. Nie jest wyjątkiem.
Czytaj więcej: LG Display ma ekran, który rozciągniesz, złożysz lub zrolujesz.