Microsoft kupuje Diablo, Call of Duty i Candy Crush. Rekordowa transakcja

microsoft activision transakcja

Microsoft poinformował, że kupuje za gigantyczną kwotę 68,7 mld dol. Activision Blizzard, jednego z najbardziej znanych producentów gier na świecie. Powstaje trzeci co do wielkości gracz na globalnym rynku gier, który chce mocno inwestować w nowe pomysły związane z metawersum.

We wtorek Microsoft, twórca między innymi Windows, Office’a i konsol Xbox, poinformował, że podpisał umowę na przejęcie spółki Activision Blizzard Inc. – jednego z najbardziej znanych, utytułowanych i cenionych producentów gier wideo.

Markę Activision Blizzard kojarzy każdy ich wielbiciel. Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty i Candy Crush to tytuły, które znają dziesiątki milionów graczy na całym świecie. 

Microsoft kupuje Activision Blizzard za astronomiczne 68,7 mld dol. Do tego za gotówkę – nie jest to transakcja wspomagana wymianą akcji lub jakimkolwiek innymi operacjami rynku kapitałowego. Twórcy Windows zaproponowali za przejęcie firmy 95 dol. za jedną akcję – to o 45 proc. więcej niż kosztowały papiery Activision Blizzard na giełdzie w piątek. 

Dla Microsoftu to największe przejęcie w jego historii. Większe np. od zakupu serwisu LindekIn w 2016 roku za 26 mld dol. W jego efekcie powstanie trzeci największy na świecie wydawca gier – po chińskim Tencencie i japońskim Sony. 

Przypomnijmy, że rynku gier Microsoft już przed zakupem był mocno obecny. Konsekwentnie inwestuje w konsolę Xbox oraz gry do niej i na pecety oferowane w modelu abonamentu Xbox Game Pass (ma on już 25 mln abonentów) i PC Game Pass. By rozwijać katalog gier, Microsoft między innymi w ubiegłym roku kupił spółkę ZeniMax Media, do której należą takie tytuły jak Doom i Fallout. Nowy zakup Activision Blizzard pozwoli ofertę Xbox Game Pass i PC Game Pass znacząco rozwinąć do niemal idealnej.

Ale nie jest to jedyny cel rekordowej transakcji. – Gry to najbardziej dynamiczna i ekscytująca teraz kategoria rozrywki na wszystkich dostępnych platformach i będą też grały kluczową rolę w rozwoju platform metawersum – skomentował zakup Activision Blizzard Satya Nadella, szef Microsoftu.

Rekordowa transakcja będzie długo realizowana – finał nastąpi dopiero w przyszłym roku. To wynika z wielkości firm i konieczności uzyskania zgód wielu urzędów antymonopolowych.

Foto: Activision Blizzard.

Czytaj więcej: LG pokazało swój pierwszy w historii laptop do gier. Wygląda dobrze.
Czytaj więcej: Netflix ma 5 gier dla nas za darmo. Znajdziemy je w aplikacji.

Podziel się artykułem