Szybkość dostawy jest najważniejsza. Kto nam szybko wyśle paczkę ze sklepu internetowego, ten może wygrać na rynku – tak mówią wyniki najnowszych badań ankietowych przygotowanych dla Santander Bank Polska przez Mobile Institute.
Zaskoczenia tu wielkiego nie ma. Paczka wysłana natychmiast po zakupach ze sklepu internetowego bardzo cieszy odbiorcę.
W ocenie około połowy ankietowanych sprzedawców B2B (handel między firmami) najważniejsze dla ich klientów są szybkość dostaw – 54 proc. – oraz ich terminowość (50 proc.).
Tak wynika z badania „E-commerce B2B – Biznes w sieci” koncentrującego się na relacjach pomiędzy firmami, ale zapewne oznacza to też, że w wypadku zakupów przez Kowalskiego a nie firmę, szybki czas dostawy lub jej terminowość ma jeszcze większe znaczenie. Ludzie są zwykle mniej cierpliwi od firm.
W praktyce szybkie dostawy w Polsce oznaczają paczkę najpóźniej dzisiaj w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia. Ale coraz więcej osób oczekuje przesyłek już nazajutrz po nim. Do tego w Polsce zaczyna raczkować rynek dostaw tego samego dnia. E-commerce przyspiesza.
Z nowego raportu dowiadujemy się też jeszcze jednego. Jeżeli chcesz, by ludzie kupowali w swoim sklepie chętnie, to poza zapewniem im podstaw w rodzaju dobrego towaru w dobrej cenie i wspomnianej już szybkiej dostawy, musisz też zadbać o ekologię. Już aż 76 proc. kupujących zwraca na nią uwagę podczas dostaw.
Co to w praktyce oznacza? Ano to, że odbiorców paczek, irytują zbyt duże pudła w stosunku do wielkości zapakowanego w nie towaru, nie lubią toreb foliowych i plastikowych wypełniaczy – jeżeli już to papier i tektura.
Foto: Mediamodifier z Pixabay.
Czytaj więcej: Brakuje chipów do wszystkiego? To jakim cudem konsola PS5 sprzedaje się lepiej od „czwórki”?
Czytaj więcej: Elektrownie słoneczne na orbicie? To nie futurologia, prace już trwają.