Na kilku europejskich rynkach Google rozpoczęło testowanie nowego planu abonamentowego. Płacąc mniej w Premium Lite w porównaniu do planu podstawowego, wyłączamy reklamy. Nie ma poza tym żadnych dodatkowych korzyści.
YouTube i YouTube Music bez reklam, offline i w tle – tak najkrócej samo Google opisuje korzyści planu Premium kosztującego w Polsce najmniej 23,99 zł. Jest jeszcze plan rodzinny, który daje to samo maksymalnie 5 domownikom.
Nie wszyscy chcą tyle płacić, zwłaszcza, jeżeli już korzystają z konkurencyjnych rozwiązań w obszarze muzyki, a więc głównie Spotify lub Tidala. Google to wie i dlatego rozpoczęło właśnie na kilku europejskich rynkach – w krajach północnej Europy i w Beneluksie – testowanie nowego planu Premium Lite.
Za około 60 proc. ceny planu podstawowego – co na Zachodzie oznacza 6,99 euro zamiast 11,99 euro miesięcznie – można pozbyć się reklam w YouTube i YouTube Music i… w zasadzie to wszystko. Nic więcej nowy plan już nie daje.
Nie wiemy, jak zakończą się testy Premium Lite. Nie wiadomo więc, czy Google rozszerzy go na inne kraje, w tym Polskę.
Jednak naszym zdaniem, o ile sam pomysł abonamentu Premium Lite jest ciekawy, to już jego cena nie jest taka fajna. Wspomniane niecałe 7 euro (w Polsce oczywiście to będzie mniej, ale ważne są tutaj proporcje pomiędzy planami) tylko za samo wyłączenie reklam to dużo.
Foto: Gerd Altmann z Pixabay.
Czytaj więcej: Pierwszy smartfon z logo Snapdragon. To prawdziwa bestia.
Czytaj więcej: Za chwilę w Twoim smartfonie pojawi się kilka nowości. Google aktualizuje Androida.