Bardziej dzięki amerykańskim sankcjom niż przez nie dynamicznie rozwija się sklep Huawei AppGallery. Pytanie, co dalej.
Huawei ujawnił statystyki związane z jego sklepem z aplikacjami przeznaczonymi dla smartfonów chińskiej marki działających w ramach ekosystemu Huawei Mobile Services (HMS). Przypomnijmy, Huawei AppGallery to konkurencyjne rozwiązanie wobec całego androidowego pakietu Google i podobnego rozwiązania Apple’a rozwijane intensywnie od 2019 roku, a więc od chwili, gdy w chiński koncern uderzyły amerykańskie sankcje, mocno utrudniając mu współpracę z firmami z USA – w tym dostawcami oprogramowania.
Zatem w 2020 roku z Huawei AppGallery dokonano 384 mld pobrań – o 83 proc. więcej niż rok wcześniej. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta średnio ponad 530 milionów aktywnych użytkowników na świecie, co oznacza wzrost w 2020 roku aż o 33 proc.
– Oznacza to, że AppGallery jest jednym z trzech największych sklepów z aplikacjami na świecie – podkreśla Huawei w komunikacie rozesłanym do mediów.
Chiński koncern zwraca też uwagę, że pod koniec 2019 roku na całym świecie było 25 krajów, które mogły pochwalić się milionem aktywnych użytkowników AppGallery. Obecnie są to już 42 państwa.
– Silny wzrost liczby aktywnych użytkowników sklepu notujemy na rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce – mówi, cytowany w komunikacie, Zhang Zhe, dyrektor Globalnych Partnerstw i Rozwoju Ekosystemu w Huawei Consumer Business Group.
Rośnie też oferta sklepu – powiększyła się w ciągu roku o 118 proc. Liczba w pełni funkcjonalnych aplikacji, z których mogą korzystać użytkownicy najnowszych smartfonów i tabletów opartych o ekosystem HMS, wynosi już 120 tysięcy.
To jest z kolei pochodna rosnącej liczby deweloperów współpracujących z Huawei. Ich liczba powiększyła się o 77 proc. w ciągu roku.
Powyższe informacje korelują z działaniami Huawei i jego sklepu w Polsce. Firma często informowała w ciągu ostatnich miesięcy o udostępnieniu w Huawei AppGallery popularnych nad Wisłą aplikacji – w tym np. oferowanych przez banki lub służących do nawigacji.
Oczywiście oferta HMS nadal jest mniejsza od tego, co oferują konkurencyjne rozwiązania, ale już na tyle szeroka, że może spełnić oczekiwania wielu.
Czytaj więcej: Sprzedaż smartfonów na świecie. Apple naciera, ale Samsung się nie poddaje.
Czytaj więcej: Huawei planuje zmniejszyć produkcję smartfonów o połowę. Problemem dalej amerykańskie sankcje.