Reklamy zamulają twojego smarftona? Google w Chrome wkrótce je będzie blokował

chrome

Google od ubiegłego roku testuje blokowanie reklam zbyt obciążających naszą komórkę lub łącze internetowe. Odpowiednia funkcja powinna się pojawić w naszych telefonach już w sierpniu.

Każdego to spotkało – irytujące wielkie reklamy zajmujące cały ekran smartfona, które trudno zamknąć, bo tak długo się rozwijają lub które odpalają w tle material wideo, mocno obciążające nasze łącze internetowe. Google nie chce, by nas to dłużej męczyło i dlatego planuje do przeglądarki Chrome dodać funkcję, która będzie takie reklamy blokowała.

Wycinane będą zatem między innymi reklamy, które wymagają pobrania z internetu więcej niż 4 MB danych oraz takie, które absorbują pracę procesora przez dłużej niż 60 sekund.

Google chce, by nowa funkcja pojawiła się w wersji Chrome, która będzie dystrybuowana w sierpniu.

Firma podjęła decyzję o blokowaniu zbyt „ciężkich” materiałów reklamowych, ponieważ ze zebranych przez nią danych wynika, że choć jest ich bardzo niewiele (tylko 0,3 proc. reklam otwieranych w przeglądarce), to jednak odpowiadają za aż 27 proc. danych pobieranych z internetu przez reklamy i zużywają aż 28 proc. mocy obliczeniowej procesora wykorzystywanej do obsługi wyświetlanie materiałów promocyjnych.

Czytaj więcej: Google za chwilę pokaże kolejny telefon ze średniej półki – Pixel 4a. Kluczem do sukcesu będzie jego cena.
Czytaj więcej: Google Meet za darmo. Popularna aplikacja do wideokonferencji za chwilę będzie dostępna dla wszystkich.

Podziel się artykułem