Reklamy zamulają twojego smarftona? Google w Chrome wkrótce je będzie blokował

chrome

Google od ubiegłego roku testuje blokowanie reklam zbyt obciążających naszą komórkę lub łącze internetowe. Odpowiednia funkcja powinna się pojawić w naszych telefonach już w sierpniu.

Każdego to spotkało – irytujące wielkie reklamy zajmujące cały ekran smartfona, które trudno zamknąć, bo tak długo się rozwijają lub które odpalają w tle material wideo, mocno obciążające nasze łącze internetowe. Google nie chce, by nas to dłużej męczyło i dlatego planuje do przeglądarki Chrome dodać funkcję, która będzie takie reklamy blokowała.

Wycinane będą zatem między innymi reklamy, które wymagają pobrania z internetu więcej niż 4 MB danych oraz takie, które absorbują pracę procesora przez dłużej niż 60 sekund.

Google chce, by nowa funkcja pojawiła się w wersji Chrome, która będzie dystrybuowana w sierpniu.

Firma podjęła decyzję o blokowaniu zbyt „ciężkich” materiałów reklamowych, ponieważ ze zebranych przez nią danych wynika, że choć jest ich bardzo niewiele (tylko 0,3 proc. reklam otwieranych w przeglądarce), to jednak odpowiadają za aż 27 proc. danych pobieranych z internetu przez reklamy i zużywają aż 28 proc. mocy obliczeniowej procesora wykorzystywanej do obsługi wyświetlanie materiałów promocyjnych.

Czytaj więcej: Google za chwilę pokaże kolejny telefon ze średniej półki – Pixel 4a. Kluczem do sukcesu będzie jego cena.
Czytaj więcej: Google Meet za darmo. Popularna aplikacja do wideokonferencji za chwilę będzie dostępna dla wszystkich.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *