Ponad 800 serwisantów pracuje z domu. Wzorcowy przykład home office w Warszawie i Szczecinie w czasie koronawirusa

home office

Bardzo liczna grupa telefonicznych konsultantów firmy Diebold Nixdorf Polska przeszła w całości na home office. Imponujący pokaz współczesnych możliwości technologicznych.

Ze zdalną pracą jest łatwo tylko na niewielką skalę i przy niektórych zawodach, czyli np. dla dziennikarzy, redaktorów i grafików pracujących dla kogoś zamkniętego w centrali spółki wydawniczej, to chleb powszedni i żadna nowość.

Nieco gorzej już z pracą w domu księgowych lub prawników – zwłaszcza w tych kancelariach, w których ważne są papierowe dokumenty. Ich przetwarzanie w Polsce nadal jest podstawą działalności znakomitej większości tego rodzaju biznesów. Ale można sobie jakoś radzić – np. raz w tygodniu wycieczka do biura po stertę faktur.

Prawdziwe schody zaczynają się, kiedy praca zdalna oznacza konieczność szybkiego dostępu do dużej bazy danych w firmie oraz przyjmowania licznych telefonów od klientów. Tu już potrzeba – poza w miarę szybkim łączem internetowym – również innych, bardziej zaawansowanych rozwiązań IT. 

No i właśnie Diebold Nixdorf Polska, dostawca rozwiązań sprzętowych i oprogramowania dla sektora bankowego oraz handlowego, pochwalił się, że od połowy marca cały jego zespół Service Desk pracuje zdalnie.

Konsultanci z domów, a nie jak wcześniej biur w Warszawie i w Szczecinie, odpowiadają na pytania międzynarodowych klientów, z takich sektorów jak finanse, energetyka oraz handel detaliczny. 

Przejście na tryb zdalny zajęło Diebold Nixdorf kilka dni. W tym czasie firma wyposażyła pracowników w kilkaset dodatkowych narzędzi i systemów, m.in. laptopy, urządzenia peryferyjne, licencje na niezbędne oprogramowanie czy technologię VoIP (Voice over Internet Protocol) do rozmów głosowych. 

– System oparty na chmurze, z którego korzystamy, pozwala sprawnie zarządzać zespołem i zapewnia klientom nieprzerwane wsparcie. Jedynym elementem koniecznym jest dostęp do internetu. Jeśli pracownik jest podpięty do sieci, może wykonywać swoje obowiązki z taką samą efektywnością jak w biurze i nic, od strony technologicznej, nie jest w stanie zaburzyć tego procesu – twierdzi Emilian Mleczak, szefowa Service Desk, Diebold Nixdorf Polska. 

Spółka jest przy tym przygotowana na kontynuację modelu pracy z domu i podkreśla, że jej klienci dostają takie samo wsparcie jak w przeszłości.

Wniosek? Home office przestaje być zabawką dla nielicznych i możliwe, że w przyszłości nie będzie potrzeba aż tyle biur, co teraz…

Foto: Thanks for your Like • donations welcome z Pixabay.

Czytaj więcej: Facebook i Instagram idą śladem Netflixa i YouTube. Też obniżą jakość wideo przez koronawirusa.
Czytaj więcej: Pandemii będzie więcej. Wielu z nas może dożyć do następnej.

Podziel się artykułem