Nissan Juke dziewięć lat temu pokazał światu, jak powinien wyglądać efektowny miejski SUV. Stał się hitem. Teraz Japończycy go odświeżyli, eliminując przy tym dwie jego największe wady.
Nissan Juke z początkiem dekady sprzedawał się wyśmienicie – w Europie w swojej klasie małych SUV-ów i crossoverów był numerem jeden. Aż do teraz na Starym Kontynencie wybrał go niemal milion kierowców. Sprzedaż auta zaczęła jednak spadać, kiedy konkurencja wprowadziła na rynek podobne auta – do tego większe i lepiej wyposażone. W 2014 roku Nissan Juke stracił pozycję lidera na rynku. W ubiegłym roku sprzedano w Europie ponad 33,5 tys. tych aut, co dało firmie 14 miejsce w segmencie małych SUV-ów. Hitem jest tu teraz Renault Captur ze sprzedażą na poziomie ponad 120,6 tys.
Japończycy musieli więc Juke’a odświeżyć i właśnie to się stało. Auto zbudowane na płycie podłogowej Renault-Nissan’s CMF-B – tej samej co Renault Captur – wydłużyło się 75 mm do 4210 mm. Jest o 18 mm krótsze od Captura.
Przez to wyeliminowano dwie największe wady poprzedniego Nissana Juke – przybyło miejsca z tyłu i powiększył się bagażnik. Na nogi pasażerowie z tyłu mają teraz niemal 6 cm więcej miejsca – sporo. A bagażnik z pojemnością 422 litrów urósł aż o 20 proc.
Już poprzedni Nissan Juke miał bardzo odjechany wygląd. W nowym modelu design stał się bardziej sportowy. Czarny dach odseparowany wyraźnie kolorem od nadwozia spływa teraz efektownie w dół, przypominając nieco nadwozia typu coupe.
Nissan Juke – jeden silnik, bogate wyposażenie
Pod maską na razie tylko jeden silnik – trzycylindrowy, jednolitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 115 KM współpracujący z sześciobiegowym manualem lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Diesla , co oczywiste nie będzie. Być może pojawi się hybryda, ale to jest jeszcze rozważane.
Do tego nowy Nissan Juke otrzymał bogate wyposażenie z 8-calowym systemem infotainment i wiele dodatkowych opcji, w tym między innymi aktywny tempomat z funkcją zatrzymywania się w korku i korekty toru jazdy w sytuacji przekroczenia linii na drodze i groźby zderzenia z samochodem jadącym sąsiednim pasem.
Nissan Juke wjedzie do europejskich salonów pod koniec listopada.
Foto: Nissan.
Czytaj więcej: Opel Corsa-e Rally – pierwsza na świecie rajdówka na bazie elektrycznego samochodu.
Czytaj więcej: Volkswagen T-Roc Cabriolet – samochód jakiego dotąd nie było. To pierwszy mały kabriolet zbudowany na bazie SUV-a.