Nowy Nissan Juke – mały SUV, który chce być trochę coupe

Nissan Juke

Nissan Juke dziewięć lat temu pokazał światu, jak powinien wyglądać efektowny miejski SUV. Stał się hitem. Teraz Japończycy go odświeżyli, eliminując przy tym dwie jego największe wady.

Nissan Juke z początkiem dekady sprzedawał się wyśmienicie – w Europie w swojej klasie małych SUV-ów i crossoverów był numerem jeden. Aż do teraz na Starym Kontynencie wybrał go niemal milion kierowców. Sprzedaż auta zaczęła jednak spadać, kiedy konkurencja wprowadziła na rynek podobne auta – do tego większe i lepiej wyposażone. W 2014 roku Nissan Juke stracił pozycję lidera na rynku. W ubiegłym roku sprzedano w Europie ponad 33,5 tys. tych aut, co dało firmie 14 miejsce w segmencie małych SUV-ów. Hitem jest tu teraz Renault Captur ze sprzedażą na poziomie ponad 120,6 tys.

Japończycy musieli więc Juke’a odświeżyć i właśnie to się stało. Auto zbudowane na płycie podłogowej Renault-Nissan’s CMF-B – tej samej co Renault Captur – wydłużyło się 75 mm do 4210 mm. Jest o 18 mm krótsze od Captura.

Przez to wyeliminowano dwie największe wady poprzedniego Nissana Juke – przybyło miejsca z tyłu i powiększył się bagażnik. Na nogi pasażerowie z tyłu mają teraz niemal 6 cm więcej miejsca – sporo. A bagażnik z pojemnością 422 litrów urósł aż o 20 proc.

Już poprzedni Nissan Juke miał bardzo odjechany wygląd. W nowym modelu design stał się bardziej sportowy. Czarny dach odseparowany wyraźnie kolorem od nadwozia spływa teraz efektownie w dół, przypominając nieco nadwozia typu coupe.

Nissan Juke – jeden silnik, bogate wyposażenie

Pod maską na razie tylko jeden silnik – trzycylindrowy, jednolitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 115 KM współpracujący z sześciobiegowym manualem lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Diesla , co oczywiste nie będzie. Być może pojawi się hybryda, ale to jest jeszcze rozważane.

Do tego nowy Nissan Juke otrzymał bogate wyposażenie z 8-calowym systemem infotainment i wiele dodatkowych opcji, w tym między innymi aktywny tempomat z funkcją zatrzymywania się w korku i korekty toru jazdy w sytuacji przekroczenia linii na drodze i groźby zderzenia z samochodem jadącym sąsiednim pasem.

Nissan Juke wjedzie do europejskich salonów pod koniec listopada.

Foto: Nissan.

Czytaj więcej: Opel Corsa-e Rally – pierwsza na świecie rajdówka na bazie elektrycznego samochodu.
Czytaj więcej: Volkswagen T-Roc Cabriolet – samochód jakiego dotąd nie było. To pierwszy mały kabriolet zbudowany na bazie SUV-a.

Podziel się artykułem