Opel Corsa-e Rally – pierwsza na świecie rajdówka na bazie elektrycznego samochodu

opel corsa-e rally

Na zbliżających się targach we Franfurcie Opel zaprezentuje elektryczną Corsę. Pojazd pojawi się również w rajdowej wersji Corsa-e Rally.

Nie wszystko w nowej erze samochodów elektrycznych będzie całkiem nowe. Pewne mody i trendy przetrwają – w tym produkcja różnych „specjalnych” wersji popularnych modeli, w tym wersji o bardziej sportowym zacięciu.

Opel zapowiedział właśnie, że na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, które rozpoczną się 10 września pokaże Corsę-e – zarówno w standardowej wersji, jak i rajdowej. Ta ostatnia będzie mogła startować w rajdach elektrycznych samochodów ADAC Opel e-Rally Cup, które zaczną być organizowane w przyszłym roku.

Opel nie podał jeszcze wszystkich parametrów technicznych nowego samochodu rajdowego, ale wiadomo, że podstawy układ napędowy będzie wzięty ze standardowej Corsy-e. Będzie to zatem 136-konny silnik z momentem obrotowym 260 Nm pobierający prąd z baterii o pojemności 50 kWh. Nowe auto ma „szczególnie wyróżniać się dynamiką”.

Zawieszenie wersji Corsa-e Rally będzie przeprojektowane w stosunku do modelu standardowego – zostało usztywnione dla potrzeb rajdu. W samochodzie pojawi się też klatka bezpieczeństwa, specjalny system gaśniczy i odpowiednie rajdowe fotele.

Samochód ma kosztować poniżej 50 tys. euro netto w Niemczech. To nie tak dużo jak na samochód rajdowy, biorąc pod uwagę fakt, że zwykła Corsa-e została wyceniona tam na 29900 euro w podstawowej, ale i tak bogato wyposażonej, wersji.

Foto: Opel.

Czytaj więcej: Volkswagen T-Roc Cabriolet – samochód jakiego dotąd nie było. To pierwszy mały kabriolet zbudowany na bazie SUV-a.
Czytaj więcej: Ludzie zwariowali. Porsche Taycan oficjalnie dopiero za miesiąc, a liczba rezerwacji dobija już do rocznej sprzedaży kultowej 911-stki.

Podziel się artykułem