Galerie walczą z handlem w internecie. Nowe marki dla Polaków

Galeria handlowa

Galerii handlowych mamy już niemal tyle samo co na zachodzie Europy. Nadal jednak powstają nowe, pojawiają się też w nich nowe marki, nigdy wcześniej nie widziane nad Wisłą.

Z najnowszego podsumowania rynku nieruchomości handlowych w Polsce przygotowanego przez firmę doradczą JLL wynika, że w pierwszym półroczu przybyło nam 215 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

Najważniejszym otwarciem było uruchomienie warszawskiej Galerii Młociny (78 500 mkw. powierzchni handlowej). To największe nowe centrum handlowe powstałe w tym roku 2019 i zarazem największe od otwarcia Galerii Posnania w 2016 roku.

Mamy już 422 centra handlowe

W Polsce jest już – wg wyliczeń JLL – blisko 14,5 mln mkw nowoczesnej powierzchni handlowej. 10,2 mln mkw przypada z tego na 422 działające nad Wisłą galerie handlowe. Reszta to nowoczesne sklepy przy ulicach handlowych i duże podmiejskie outlety.

Przez to na 1000 mieszkańców przypada u nas już 265 mkw nowoczesnej powierzchni handlowej, co zbliża nas do średniej w krajach Europy Zachodniej (279 mkw. na 1000 mieszkańców).

I w najbliższym czasie ten wynik zostanie jeszcze poprawiony. JLL szacuje, że w drugiej połowie roku rynek handlowy urośnie o kolejne 278 tys. mkw.

Rośnie konkurencja, nowe marki w galeriach

Coraz większa liczba centrów handlowych w połączeniu z rozwijającym się handlem internetowym oraz rosnącą liczbą coraz bardziej świadomych i wymagających klientów, powoduje, że galerie muszą bardziej się starać niż w przeszłości.

Próbują nas zachęcić do odwiedzin między innymi poprzez otwarcia sklepów nowych zagranicznych marek. Takich w minionym półroczu pojawiło się sześć.

Trzy z nich wybrały Galerię Młociny. to: Sloggi – niemiecka marka bieliźniana, włoski Gagliardi oferujący ekskluzywną męską modę i Pesto Café z Ukrainy.

Do tego włoska marka, Boxeur des Rues, oferująca odzież sportową, uruchomiła salon w Factory Poznań. Wcześniej TEPfactor otworzył swój park rozrywki w Blue City, a My Shoes zadebiutował w Galerii Mokotów, Galerii Katowickiej i Galerii Echo Kielce.

Analitycy JLL uważają, że najbardziej oczekiwany debiut roku będzie jesienią. Wtedy w Galerii Młociny i w jednym z krakowskich centrów handlowych swoje pierwsze sklepy w Polsce prawdopodobnie otworzy Primark, duża brytyjska sieć odzieżowa. W swojej ofercie ma między innymi linie inspirowane m.in. Harry’m Potterem i Myszką Mikki. Oferta tej „sieciówki” jest bardzo duża i raczej niedroga.

Na polski rynek zamierza też wejść wkrótce American Urban Outfitters i kolejne szwedzkie marki: H&M Weekday i H&M – Monki. Czy to wystarczy, by zachęcić nas do częstszych wizyt w centrach handlowych?

Czytaj więcej: Fajna rzecz dla rowerzystów. Mapy Google pokazują już, ile rowerów jest na stacjach Veturilo w Warszawie.
Czytaj więcej: Nowy MacBook Air ma wolniejszy dysk od poprzednika, czyli nie zawsze nowe oznacza lepsze.

Podziel się artykułem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*