Już możesz zarezerwować ID.3 – elektrycznego hatchbacka Volkswagena. Koszt 5 tys. zł

ID.3

VW w Europie rozpoczął przyjmowanie zamówień na ID.3 w Europie, w tym w Polsce. To pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny niemieckiego koncernu.

Warto wejść, choćby tylko w celach eksperymentu, na polską stronę Volkswagena. Kusi nas tam już oferta złożenia rezerwacji na ID.3 – samochód z napędem elektrycznym, który ma być jednym z najważniejszych kamieni milowych w rozwoju niemieckiej marki. Pojazd wielkości Golfa ma być pierwszym masowo produkowanym elektrycznym pojazdem spod znaku Volkswagena. Niemcy chcą by rocznie kupowało go w Europie około 100 tys. kierowców.

ID.3 – jak dowiadujemy się z najnowszego komunikatu VW – będzie produkowany z trzema różnymi bateriami. To pozwoli mu na jednym naładowaniu pokonać dystans 330, 420 lub 550 km. Model z najmniejszą baterią będzie kosztował w Niemczech nieco poniżej 30 tys. euro, ze środkową mniej niż 40 tys. euro (nieco ponad 170 tys. zł).

I właśnie taki samochód, wzbogacony o specjalne stylistyczne dodatki, można już zamówić na stronie VW. Taka rezerwacja kosztuje 5 tys. zł. Wpłacając tę kwotę, mamy gwarancję, że będziemy wśród pierwszych 30 tys. kierowców, którzy kupią ID.3 – do tego w specjalnej wersji ID. 3 1ST .

ID.3 1ST – bogate wyposażenie

Modele ID.3 1ST będą oferowane w czterech kolorach i trzech wersjach. Wszystkie wersja będą miały ponad 200-konny silnik, duże, aluminiowe felgi i bogate wyposażenie w postaci między innymi sterowanej głosem nawigacji. Wersje ID.3 1ST  Plus dodatkowo będą między innymi dwukolorowe, a w ID.3 1ST  Max pojawi się też szklany dach i wyświetlacz na szybie wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Produkcja ID.3 1ST rozpocznie się w tym roku, a zarezerwowane dzisiaj samochody zaczną być wysyłane do klientów w połowie przyszłego roku.

Volkswagen nie podaje jeszcze pełnej specyfikacji technicznej nowego samochodu. Nie znamy też jego dokładnej polskiej ceny. Firma zapowiada tylko w polskim serwisie, że zaproponuje dla rezerwujących atrakcyjne warunki finansowania (leasing lub kredyt) oraz w cenie otrzymamy garażową ładowarkę o mocy 11 kW.

ID.3 1ST – piewszy rok tankowanie za darmo

W komunikacie VW dotyczącym rezerwacji pojawia się jeszcze jedna ważna informacja. Nabywcy wersji ID.3 1ST będą mogli korzystać za darmo przez rok z sieci publicznych ładowarek współpracujących z VW – jak duża ona będzie tego niestety nie wiemy. Będą mogli z nich pobrać maksymalnie 2 tys. kWh. Na ile to starczy kilometrów? Jeżeli ID.3 będzie zużywał około 15 kWh na 100 km, jak teraz e-Golf, to starczy nam to na przejechanie ponad 13 tys. kilometrów.

Ważną informacją jest również ta, że najtańszy ID.3 w Polsce o mocy około 160 KM ma kosztować w Polsce poniżej 130 tys. zł? Dużo? Nie tak bardzo. To o około 40 tys. mniej niż kosztuje teraz e-Golf i mniej więcej tyle, ile kosztuje podobnie wyposażony Golf z silnikiem diesla.

Foto: Volkswagen.

Czytaj więcej: Tesla Model 3 bije konkurencję w Europie. W marcu lepsza od BMW, Audi i Mercedesa.
Czytaj więcej: Google wraca do ludzi. Nowe smartfony Pixel 3A i 3A XL mają najlepsze aparaty na średniej półce cenowej.

Podziel się artykułem