Ania właśnie wylądowała, czyli Rodzinne Powiadomienia w KLM

Rodzinne Powiadomienia KLM

Rodzinne Powiadomienia poprzez WhatsAppa – to nowa, wprowadzone właśnie usługa przez linie lotnicze KLM. Informuje o statusie lotu i szczególnie przyda się w czasie podróży dzieci i młodzieży.

KLM z mediami społecznościowym jest bardzo zaprzyjaźniony. Po raz pierwszy skorzystał z nich w 2009 roku. Teraz ma ponad 28 milionów fanów i użytkowników na różnych platformach społecznościowych, za pośrednictwem których otrzymuje ponad 180 tysięcy komentarzy, z czego 35 tysięcy to pytania lub uwagi. Zespół konsultantów KLM z działu social media liczy 360 osób i jest obecnie największym na świecie zespołem dedykowanym do osobistej obsługi klienta poprzez media społecznościowe.

Za pośrednictwem WhatsAppa, Facebooka, Messengera, Twittera, popularnego w Chinach WeChata i koreańskiego KakaoTalk KLM oferuje swoim klientom wsparcie i możliwość kontaktu przez 24 godziny na dobę w 10 językach. KLM był pierwszą linią na świecie, która zaoferowała swoim klientom dokumenty podróżne (jak karta pokładowa) oraz bieżące informacje nt. statusu lotu przez komunikatory WhatsApp, Messenger i Twitter. Jest też pierwszą zachodnią linią obecną w chińskim medium społecznościowym WeChat.

WhatsApp jest ważny

KLM używa WhatsAppa od września 2017 roku. Klienci mogą zadawać pytania linii za pośrednictwem zweryfikowanego konta biznesowego KLM w tej aplikacji. Ponadto na życzenie pasażera, przewoźnik wysyła za pośrednictwem WhatsAppa: potwierdzenie rezerwacji, zawiadomienie o rozpoczęciu odprawy, karty pokładowe i inne informacje dotyczące lotu. Aktualnie poprzez to medium, KLM wysyła ponad 10 tysięcy kart pokładowych każdego dnia i co ciekawe połowa pytań i uwag klientów przewoźnika pochodzi właśnie z niego.

I być może dlatego nowa usługa KLM – Rodzinne Powiadomienia – pojawiła się właśnie na WhatsAppie.

Air France CONNECT. Wkrótce internet w każdym samolocie francuskiego przewoźnika

Rodzinne Powiadomienia – jak to działa?

Pasażerowie KLM, którzy w procesie rezerwacji przelotów KLM lub Air France na stronie klm.pl, zamówili odbiór swojej karty pokładowej poprzez komunikator WhatsApp, otrzymują teraz zaproszenie do skorzystania z nowej, bezpłatnej usługi „KLM Family Updates”. Zaproszenie jest wysyłane w postaci pytania od KLM na WhatsApp. Dodatkowo klient otrzymuje link do aktywacji grupy WhatsApp. Po kliknięciu w link KLM automatycznie tworzy grupę, a klient dodaje do niej członków swojej rodziny lub znajomych – w zależności od tego, kogo chce informować o swojej podróży.

Członkowie stworzonej przez pasażera grupy rodzinnej (lub grupa przyjaciół itp.) na WhatsApp będą otrzymywać od KLM automatyczne powiadomienia o statusie podróży. Oznacza to, że nasi bliscy otrzymają pierwszą wiadomość, gdy tylko nasz samolot wystartuje, kolejną – natychmiast po wylądowaniu – jeszcze zanim my sami będziemy mogli skorzystać z telefonu. Członkowie grupy rodzinnej zostaną poinformowani również w przypadku ewentualnego opóźniania.

Co więcej, oprócz automatycznych powiadomień ze strony KLM, każdy z członków grupy rodzinnej może zapytać linię o status lotu np. @KLM, gdzie jest samolot? Albo @KLM, gdzie jest Ania? Aby odpowiedzieć na pytania, KLM używa sztucznej inteligencji, dlatego należy je zadawać w języku angielskim, poprzedzając każde pytanie “@KLM”.

Korzystając z nowej usługi KLM, klienci zachowują pełną prywatność. KLM nie może odczytać żadnych wiadomości, które członkowie grupy rodzinnej wysyłają między sobą. Po wysłaniu ostatniego powiadomienia, że pasażer dotarł do miejsca docelowego, KLM opuszcza grupę na WhatsApp. Grupa pozostaje aktywna i jej członkowie mogą nadal z niej korzystać.

Foto: KLM.

Czytaj więcej: Acton II i Stanmore II – gadżety dla wielbicieli rocka. Marshall łączy tradycję z nowoczesnością w oryginalnych głośnikach.
Czytaj więcej: W Kalifornii na ulicy spłonął robot-dostawca. Ale swój obowiązek wypełnił. Przed zniszczeniem dostarczył żywność.

Podziel się artykułem