Wielu przygotowuje się już do okazyjnych zakupów w Czarny Piątek 23 listopada albo w Cyfrowy Poniedziałek trzy dni później. Tymczasem nie mniejsze okazje zakupowe można spróbować upolować już w ten weekend – Chińczycy mają Dzień Singla.
W jaki dzień internetowi sprzedawcy biją rekordy? Odpowiedź wydaje się prosta. Zapewne rekordy sprzedaży są bite albo w Czarny Piątek, który wypada w pierwszy dzień po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, co w tym roku wypada 23 listopada, albo w Cyfrowy Poniedziałek (Cyber Monday), który teraz odbędzie 26 listopada. To jednak nieprawdziwa odpowiedź.
Już możemy być pewni, że tegoroczny dzienny globalny rekord sprzedaży detalicznej w internecie przypadnie na 11 listopada. Tego dnia bowiem, kiedy my w patriotycznym uniesieniu będziemy śpiewali Rotę lub celebrowali w inny sposób stulecie odzyskanie niepodległości, Chińczycy, wielu Azjatów i rosnąca liczba konsumentów z całego krajów świata, będzie polowała na sklepowe wyprzedaże z okazji Dnia Singla. To dzień największych zakupów w Chinach i ten zwyczaj coraz szybciej rozlewa się na cały świat.
Miliard dolarów w dwie minuty
W ubiegłym roku, w ciągu 24-godzinnej sprzedaży w Dniu Singla, obroty Alibaby, największego chińskiego sprzedawcy internetowego sięgnęły 25 miliardów dolarów, przy czym pierwszy miliard sprzedaży został „zrobiony” w ciągu pierwszych dwóch minut promocji.
W dobowym szczycie sprzedaży serwisy Alibaby przyjmowały 256 tys. zamówień na sekundę, a efektem Dnia Singla było wysłanie do odbiorców z całego świata 775 mln paczek.
Przy takiej sprzedaży, dość blado prezentują się dane z amerykańskiego rynku dotyczące Black Friday i Cyber Monday. W pierwszym z tych dni w ubiegłym roku Amerykanie wydali w internecie „ledwo” 5 mld dol., a w Cyfrowy Poniedziałek „tylko” 6,59 mld dol.
Są duże szanse, że ubiegłoroczny rekord Alibaby zostanie w tym roku pobity. Choćby tylko dlatego, że w tym roku promocje w chińskich serwisach będą dłuższe. Z okazji Dnia Signla AliExpress startuje z wyprzedażami w sobotę 10 listopada o 14:00, a skończy je 12 listopada o tej samej porze. Czas zatem na wielkie kupowanie.
Czytaj więcej: Netflix będzie miał nową konkurencję. Za chwilę ruszy Disney+. Będą mocne tytuły.
Czytaj więcej: Za jakiś czas wszyscy będziemy mieli składany ekran w smartfonie. Google otwiera drzwi do nowej technologii.