Tim Cook wyjaśnia dlaczego iPhone’y są tak drogie. Odpowiedź niektórych może zirytować

Iphone XS

Szef Apple’a, wytłumaczył w wywiadzie telewizyjnym dla programu „”Good Morning America” sieci ABC, dlaczego produkowane przez jego firmę smartfony są tak bardzo drogie. Wyjaśnienia nie zabrzmiały przekonująco.

Cena 1449 dolarów za najdroższy model iPhone’a XS Max brzmi szokująco praktycznie wszędzie – nie tylko nad Wisłą, ale również w dużo bardziej zamożnej Ameryce. I o to, dlaczego aż tyle trzeba teraz płacić za nowe iPhone’y spytano Tima Cooka w popularnym za oceanem programie „Good Morning America”.

Najpierw Cook powiedział, że najdroższy iPhone jest najbardziej zaawansowanym spośród wszystkich, które firma kiedykolwiek wyprodukowała.

A potem dodał jeszcze, że wysoką cenę tłumaczy fakt, że zastępuje on wiele innych elektronicznych gadżetów. – iPhone zastąpił Twój cyfrowy aparat. Nie potrzebujesz już innego. Zastąpił Twoją kamerę, zastąpił Twój odtwarzacz muzyczny. Zastąpił wszystkie z tych bardzo różnych urządzeń – tłumaczył Cook.

Z tego wynika, że jest to urządzenie dla wielu naprawdę ważne. – Ludzie chcą mieć najbardziej zaawansowany produkt. To nie może być tanie – dodał szef Apple’a.

5 powodów, dla których iPhone XS będzie robił naprawdę niezłe zdjęcia

Nowy iPhone? I tak kupisz go na raty

Przypomniał również, że patrząc na cenę nowego drogiego iPhone’a, trzeba pamiętać o tym, że większość Amerykanów nie kupuje go za gotówkę, ale w ramach abonamentu u operatora sieci komórkowej, płacąc za to około 30 dolarów miesięcznie.

Czy można zgodzić się z argumentacją Cooka? Chyba nie. Po pierwsze, inne flagowe smartfony konkurencji również z powodzeniem zastępują urządzenia wymienione przez szefa Apple’a. Tak samo są najbardziej zaawansowanymi urządzeniami spośród tych, które ich producent dotąd wprowadził na rynek. Niewiele też zmienia zakup urządzenia na raty – nadal jego cena jest wysoka.

Cook ani słowem nie wspomniał też o tym, co najważniejsze, czyli, że wysokie ceny telefonów są tutaj częścią całej strategii marketingowej koncernu, który naciskany przez azjatycką konkurencję swojej szansy szuka wśród produktów luksusowych. W tym świecie konkurencja jest mniejsza, a marże są wyższe – to bardzo cieszy akcjonariuszy producenta iPhone’ów.

Czytaj więcej: Lot Japończyka w kosmos to nie wszystko. Musk pokazuje nowe wizualizacje rakiety i zdjęcia z jej budowy.
Czytaj więcej: Premiera iOS 12 z wpadką. 15 linijek kodu wystarczy, by zrestartować iPhone’a.

Podziel się artykułem