Bardzo łatwo jest zgadnąć, jaki kupisz następny smartfon. Znakomita większość z nas nie lubi zmian

Niemal 90 proc. użytkowników smartfonów zamierza kupić w przyszłości smartfon tej samej marki, który mają teraz. Najbardziej przywiązani do „swojego” producenta są millenialsi.

Zaskakujące są wyniki badania przeprowadzone przez amerykańską firmę Morning Consult. Najpierw spytała ona 2 tys. właścicieli smartfonów, jak bardzo czują się przywiązani do marki, której telefon posiadają.

I okazało się, że raczej bardzo. 66 proc. dorosłych czuje się wierna wybranej wcześniej marce smartfonu. Co ciekawe, to poczucie lojalności jest największe wśród osób należących do pokolenia millenialsów – sięga aż 75 proc. Wyraźnie mniejsze jest wśród osób z pokolenia wcześniejszego (X) i późniejszego (Z).

Najsłabiej natomiast do marki używanego smartfonu czują się przywiązani ludzie urodzenie niedługo po wojnie.

jaki smartfon kupisz

Co ciekawe ponadto silną więź z marką swojej komórki czują również najbogatsi Amerykanie – o dochodach rocznych powyżej 100 tys. dol. Dlaczego? Badanie Morning Consult nie odpowiada na to pytanie, ale można przypuszczać, że w znacznym stopniu to ludzie, którzy korzystają z produktów Apple’a. Marketing tej firmy, w tym jej pozycjonowanie, jako dostawcy produktów luksusowych, sprzyja silnej identyfikacji z nią, zwłaszcza wśród ludzi, których stać na iPhone’y.

Ankieterzy Morning Consult spytali również Amerykanów, czy zamierzają kupić nowy smartfon w ciągu najbliższego roku. I okazało się, że niemal 90 proc. tych, którzy mają taki plan, chce kupić urządzenie tej samej firmy, której smartfon noszą właśnie w kieszeni lub w torebce.

Większość wyraźnie nie lubi zmian.

jaki smartfon kupisz

Foto: Pixabay.

Czytaj więcej: Kosmiczne ceny iPhone’ów. Apple może na tym stracić.
Czytaj więcej: Jak bezpiecznie korzystać z Wi-Fi na dworcu, w hotelu lub w knajpie?

Podziel się artykułem