Lidl będzie sprzedawał używane samochody. Głównie BMW

Logo Lidl

Niemiecki „Manager Magazin” informuje o tym, że Lidl będzie sprzedawał używane samochody, którymi wcześniej jeździli jego managerowie. Będzie ich całkiem sporo – około 10 tys. rocznie.

Niemiecki koncern Schwarz, do którego należą sieci handlowe Kaufland i Lidl ma nowy pomysł na biznes. Chce – jak donosi „Manager Magazin” – samodzielnie sprzedawać używane samochody, które wcześniej były wykorzystywane przez jego pracowników w roli pojazdów służbowych.

Będą to głównie auta marki BMW z silnikami diesla, co wynika ze zmian, jakie koncern wprowadza w swojej polityce flotowej. Dotąd niemieccy menedżerowie Schwarza podróżowali głównie samochodami marki Audi. Teraz to się zmieni. Firma będzie kupować menedżerom głównie pojazdy BMW z silnikami wysokoprężnymi.

Biedronka czy Carrefour? Kto kupi sieć Piotr i Paweł?

Koncern z Monachium zaproponował specjalistom od handlu wyższe zniżki od BMW – sięgają ponoć, zdaniem „Manager Magazin” aż 48-50 proc. ceny katalogowej. Audi nie chciało dać większego upustu niż 42 proc.

Samochody, które będzie sprzedawał Lidl będą w dość niewielkim stopniu zużyte. To z kolei pochodna faktu, że firma skraca czas eksploatacji aut służbowych z 18 do 6 miesięcy.

Zmiany niestety, o których pisze magazyn biznesowy zza Odry dotyczą – przynajmniej na razie – rynku niemieckiego. Tam też, w Weinsberg niedaleko Heilbronn, powstaje salon, do którego trafią „używki” z Lidla. Nic nie wiadomo o tym, by podobny pomysł sieć handlowa chciała zrealizować również w Polsce.

Czytaj więcej: Wojny handlowej USA-Chiny może nie być. Negocjacje trwają, Chińczycy ustępują.
Czytaj więcej: Ryanair i Niki Lauda rozwiną nowe linie lotnicze.

Podziel się artykułem