Daimler AG poinformował w poniedziałek, że sprzedał w 2017 roku 2,4 mln samochodów marek Mercedes-Benz i Smart, a więc 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrost przypada w niemal całości na mercedesy. Tych sprzedał na całym świecie 2,3 mln w 2017 roku, a więc 9,9 proc. więcej niż w poprzednim roku. Najlepiej, jak podano w komunikacie, sprzedawały się SUV-y i pojazdy klasy E.
Luksusowe samochody sprzedawały się w minionym roku świetnie na wszystkich trzech najważniejszych rynkach dla niemieckiego koncernu – w Europie, w regionie Azja-Pacyfik i w państwach bloku NAFTA (Kanada, USA, Meksyk).
Nastroje w europejskim przemyśle najlepsze od 20 lat. A u nas od 34 miesięcy
W Europie Daimler sprzedał w ubiegłym roku 955,3 tys. samochodów – to oznacza wzrost rocznej sprzedaży o 6,4 proc. W regionie Azja-Pacyfik 875,2 tys. – 19 proc. więcej, a w krajach porozumienia NAFTA 400,3 tys. aut – 1,3 proc. więcej.
Szczególnie spektakularny wzrost sprzedaży w regionie Azja-Pacyfik zanotowano w Chinach – tam sprzedaż luksusowych samochodów zwiększyła się aż o 26 proc.
Czytaj więcej: Boisz się luki w procesorach? Przesada, popatrz na wykres.
Czytaj więcej: Arabia Saudyjska i ZEA wprowadzają VAT po raz pierwszy w ich historii. Zgadnijcie jak duży.